Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 11.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Recski túlélő találkozó (SZER, Világhíradó)

Miközben a Duna pesti oldalán a párt Központi Bizottsága zárt ülésen 1956-ról vitatkozott, a másik, a budai oldalon az 50-es évek elején létesített recski kényszermunkatábor túlélői találkoztak. Az ítélet nélkül koncentrációs táborba zárt rabokat - néhány kommunista társukat kivéve - azóta sem rehabilitálták. Anyagi, erkölcsi kártérítést nem kaptak, és a rabszolga munkával eltöltött időt nem számítják a nyugdíj-évekbe, és eltulajdonított értéktárgyaikról senki sem akar tudni semmit. Az 1953-ban szabadult rabok 55-56-ban már majdnem eljutottak a jóvátételhez, Kádár János azonban újabb 32 évre eltemette Recsk emlékét, feltehetőleg arra hivatkozva, hogy az egykori rabok kényszermunkások, gúzsba kötöttek, megkínzottak rehabilitálása kellemetlen emlékeket válthat ki a volt őrzőkben, ávosokban, verőlegényekben, a netán időközben magasra emelkedett belügyi tisztekben.

Autózás Magyaroszágon - A KSH felmérése (2. rész)

Jelenleg több mint 1200 állami és szövetkezeti javítóhelyen,
valamint hatezer kisiparosnál vállalják a gépkocsik javítását,
karbantartását. A kereslet azonban még mindig túlsúlyban van. 1981
és 87 között 70 százalékkal emelkedtek a javítószolgáltatások árai,
s azóta, mint ismeretes, az ÁFA tovább növelte az árakat.

    A személygépkocsi-állomány gyártmányok szerinti összetétele 1980
óta lényegében nem változott. A gépkocsipark mintegy 94 százalékát a
szocialista imporból származó tipusok teszik ki, a korszerű,
környezetkímélő, gazdaságosan üzemelő gyártmányok részaránya
elenyésző. A kínálat a korlátozott import miatt, valamint a hazai
gépkocsigyártás és -összeszerelés híján lényegesen elmarad a
kereslettől. Így évente 150 ezer gépkocsit adnak el az országban, s
hogy mindez kevés, azt az is tükrözi, hogy a gépkocsira várakozók
száma növekvő, ma már meghaladja a 300 ezret.

    Az idős és korszerűtlen gépkocsipark, valamint a költséges
üzemeltetés - az üzemanyagárak hat év alatt kétszeresére nőttek, a
100 kilométerre jutó fenntartási költségek másfélszeresére
növekedtek - azt eredményezte, hogy az éves átlagos
futásteljesítmény 12 százalékkal visszaesett. Míg tíz évvel ezelőtt
egy magyar autós átlagosan évi több mint 13 ezer kilométert
közlekedett autójával, ma már csak 10 ezret.

    A közúti balesetek között szerencsére több az, amely csak
könnyűsérüléssel jár; a halálos áldozatok száma az utóbbi években
csökkent. A balesetek adatai idényszerű hullámzást mutatnak:
júliusban-augusztusban, illetve a hétvégi és a késő délutáni
csúcsokban több a baleset. Még mindig nagy számú, de csökken azoknak
a baleseteknek az aránya, amelyeket a gépkocsivezetők ittas
állapotban követnek el.

    A KSH összesítése tavalyi, sok helyütt tavalyelőtti, vagy még
régebbi adatokat tartalmaz. A gépkocsiellátás, a szervízszolgáltatás
és az alkatrészkínálat azonban az elmúlt időszakban nem sokat
változott. Az idén némi bizakodásra adhat okot, hogy a szocialista
partnerekkel aláírt áruforgalmi jegyzőkönyvek valamivel több
személygépkocsi behozatalát irányozzák elő. A megállapodásokban a
partnerek az eddiginél több alkatrész szállítására is vállalkoztak.
A hazai forgalmazók is arra törekednek, hogy segítsenek az autósok
gondjain, elsősorban azzal, hogy az alkatérszek javításához
szükséges kellékeket nagyobb számban kínálják, ezeknek jórészét
itthon állítják elő. (MTI)


1989. február 11., szombat 20:56


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
Állambiztonsági Szolgálatok Történelmi Levéltárából:

A BM III/II Csoportfőnökség inforemációja alapján január 4-én jelentettük, hogy TÓTH ERNŐ, a Sydney-i magyar főkonzulátus rejtjelzője szolgálati idejének lejártával nem tért iszza Magyarországra. A szerv újabb adatai szerint Tóth magával vitte a retjeleszközöket is. Az információ forrása megbízható, tartalma nem ellenőrzött. (III/II.)
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD