Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 11.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Recski túlélő találkozó (SZER, Világhíradó)

Miközben a Duna pesti oldalán a párt Központi Bizottsága zárt ülésen 1956-ról vitatkozott, a másik, a budai oldalon az 50-es évek elején létesített recski kényszermunkatábor túlélői találkoztak. Az ítélet nélkül koncentrációs táborba zárt rabokat - néhány kommunista társukat kivéve - azóta sem rehabilitálták. Anyagi, erkölcsi kártérítést nem kaptak, és a rabszolga munkával eltöltött időt nem számítják a nyugdíj-évekbe, és eltulajdonított értéktárgyaikról senki sem akar tudni semmit. Az 1953-ban szabadult rabok 55-56-ban már majdnem eljutottak a jóvátételhez, Kádár János azonban újabb 32 évre eltemette Recsk emlékét, feltehetőleg arra hivatkozva, hogy az egykori rabok kényszermunkások, gúzsba kötöttek, megkínzottak rehabilitálása kellemetlen emlékeket válthat ki a volt őrzőkben, ávosokban, verőlegényekben, a netán időközben magasra emelkedett belügyi tisztekben.

Mi számít jó autónak - Amerikában? (1.rész)

Washington, 1989. január 2. hétfő (MTI-Panoráma) - Az amerikai fogyasztók érdekvédelmi szervezete rendszeresen tanácsadó évkönyvet ad ki, s ebben az év autó-újdonságairól is részletes teszt-összeállítást közöl. Elfogulatlan értékítéletekkel látja el a szüntelenül özönlő hirdetésektől elkábult vásárlókat, akik új vagy használt kocsit akarnak venni. Az évekre visszamenőleg összegyűjtött adatokból megtudhatják, hogy melyik kocsi miben bizonyult jónak vagy rossznak, mely területen szorul javításra. A kötet szerkesztői a műhely-vizsgálatok eredményei mellett az autósok véleményét is közreadják.

Az európaiaknak talán meglepő a vizsgálatok egyik visszatérő
tanulsága az, hogy a legjobban bevált, legmegbízhatóbb és
leggazdaságosabb kocsik az európaiak és a japánok, a hazai
gyártmányok csak utánuk következnek. A japán autók közül kiemelkedő
minősítést kapott a Honda szinte valamennyi típusa, így a Civic, az
Accord és a Honda luxusautója, az amerikai piacon forgalomban levő
Acura. Hasonlóan kitűnő minősítést kaptak a Mitsubishik, a nagyobb
Galant és a kisebb Colt, amelyet egyébként az amerikai Chrysler cég
is, saját márkaneve alatt, forgalmaz. Amerikában is abszolút márka,
főként megbízhatósága miatt, a Toyota és a Mazda valamennyi autója,
míg a Nissan minőségben valamelyest lemaradt; ez amerikai
forgalmának jelentős csökkenésében is meglátszik.

    Az európai kocsik közül Amerikában is vitathatatlan a
Mercedes-ek minősége, megbizhatósága, bár velül nem foglalkozik a
tömegeket szolgáló fogyasztói szervezet; az európai kocsik (részben
az eltérő szabványok miatt) gyakran 50-100 százalékkal magasabb áron
kerülnek forgalomba az Egyesült Államokban, így az ötvenezerdolláros
autók keveseket érdekelnek. Jegyzik viszont a BMW-k elérhetőbb árú,
kisebb típusait - ugyancsak igen magasan. Meglepő, hogy az Európában
abszolút tekintélynek örvendő Audinak itt távolról sincs ilyen
tekintélye, főként azért, mert gyári hibás automata sebességváltói
az elmúlt években több halálos balesetet okoztak. Az olasz Alfa
Romeo és a francia Peugeot Amerikában ,,a futottak még,,
kategóriában szerepel: szakértői vizsgálatok szerint ezek semmilyen
szempontból nem túl jó, nem túl tartós autók. Nem övezi dícsfény,
mint Európában a svéd Volvo-kocsikat sem; a felmérés elmarasztalja a
féket, a karosszériát, a hűtést. Az újabb Volvok, a 740-760-as
típusok hiba-gyakorisága pedig a legmagasabbak között van. (folyt.)


1989. január 2., hétfő 15:56


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Mi számit jó autónak - Amerikában? (2.rész)

A Volkswagen, amely még nemrég Amerika egyik legnépszerűbb
autója volt, nemrég bezárta amerikai Golf-üzemét; a kereslet
jelentősen visszaesett, elsősorban a dollár-árfolyam okozta
áremelkedés miatt.

    Az európai minőség ellenére - természetesen elsősorban az árak
miatt - az eladott kocsik tekintetében tavaly is az amerikai autók
foglalták el az első két helyet. A Ford Escort (381.000) és a Ford
Taurus (367.000) vezetett. A harmadik a Honda Accord, a negyedik a
Chevrolet Cavalier lett, a hatodik pedig külföldi: a dél-koreai
Hyundai Excel.

    A Hyundai, a japán Mitsubishi leányvállalata, jó minőségű, s
minden versenytársánál olcsóbb kocsijaival rohamos ütemben tört be
az amerikai piacra, ahol tavaly átlagosan 10.000-11.000 dollárba
került egy itt kis, Európában közepes kategóriájúnak számító,
közepesen felszerelt autó.+++

Heltai András (Washington), MTI-Panoráma


1989. január 2., hétfő 16:05


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Állambiztonsági Szolgálatok Történelmi Levéltárából:

A BM III/II Csoportfőnökség inforemációja alapján január 4-én jelentettük, hogy TÓTH ERNŐ, a Sydney-i magyar főkonzulátus rejtjelzője szolgálati idejének lejártával nem tért iszza Magyarországra. A szerv újabb adatai szerint Tóth magával vitte a retjeleszközöket is. Az információ forrása megbízható, tartalma nem ellenőrzött. (III/II.)
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD