|
|
|
|
|
|
|
|
Recski túlélő találkozó (SZER, Világhíradó)
Miközben a Duna
pesti oldalán a párt Központi Bizottsága zárt ülésen 1956-ról
vitatkozott, a másik, a budai oldalon az 50-es évek elején
létesített recski kényszermunkatábor túlélői találkoztak. Az ítélet
nélkül koncentrációs táborba zárt rabokat - néhány kommunista
társukat kivéve - azóta sem rehabilitálták. Anyagi, erkölcsi
kártérítést nem kaptak, és a rabszolga munkával eltöltött időt nem
számítják a nyugdíj-évekbe, és eltulajdonított értéktárgyaikról
senki sem akar tudni semmit. Az 1953-ban szabadult rabok 55-56-ban
már majdnem eljutottak a jóvátételhez, Kádár János azonban újabb 32
évre eltemette Recsk emlékét, feltehetőleg arra hivatkozva, hogy az
egykori rabok kényszermunkások, gúzsba kötöttek, megkínzottak
rehabilitálása kellemetlen emlékeket válthat ki a volt őrzőkben,
ávosokban, verőlegényekben, a netán időközben magasra emelkedett
belügyi tisztekben.
|
|
|
|
|
|
|
Kisiparosok növekvő részvétele a személy- és teherfuvarozásban (1. rész)
|
1989. január 2., hétfő - Az idén várhatóan a múlt évinél lényegesen nagyobb részt vállalnak a kisiparosok a személy- és teherfuvarozásban, mivel január 1-jétől kedvezően változott a közúti szolgáltatásokról és közúti járművek üzemben tartásáról szóló jogszabály. Lehetővé vált, hogy a kisvállalkozók bekapcsolódjanak a külföldi fuvarozásba, az autóbusszal történő személyszállításba. A jogszabály már nem korlátozza, hogy a kisiparosok, vállalkozók hány személy- és tehergépkocsit üzemeltessenek. A Kisiparosok Országos Szervezetének véleménye szerint ugyanakkor számolni kell azzal is, hogy szigorodó szakmai követelmények miatt - a pályaalkalmassági, és a helyismereti vizsgálat, a közlekedési ismeretek rendszeresebb számonkérése - sokan nem vállalkoznak e szolgáltatásra. A kisiparosok országos érdekvédelmi, érdekképviseleti szervezete már az elmúlt év végén megállapodott a Volán oktatási központjával, valamint a KIOSZ oktatási központtal, hogy közösen készítik fel a jelentkezőket, a gyakorló és leendő kisiparosok továbbképzésére tanfolyamokat szerveznek.
Az új jogszabály szerint az egynél több gépkocsit üzemeltető vállalkozó telephelyen köteles tárolni személy- vagy tehergépkocsiját, sőt tíznél több gépjármű esetén a megfelelő műszerezettségű telephely fenntartása is követelmény. Várhatóan ennek a feltételnek sok kisiparos nem képes eleget tenni. A KIOSZ országos szervezete és a helyi, megyei érdekvédelmi szervezetek ezért együttműködési szerződést kívánnak kötni a fuvarozó vállalatokkal. Keresik azokat az állami gazdaságokat, termelőszövetkezeteket is, amelyek megfelelő telephellyel rendelkeznek, van szabad javító, szolgáltató kapacitásuk, díjazás ellenében vállalják a tehergépkocsik, az autóbuszok rendszeres tárolása mellett a számlázást, a pénzforgalom lebonyolítását is. Az első ilyen típusú megállapodást a SZÖVAUT-tal hozzák létre januárban. A nagyvállalatoknak különösen a kistelepülések közötti forgalomban okoz gondot a helyközi járatok üzemeltetése. Mivel az új jogszabály szerint kisiparos is végezhet személyszállítást autóbusszal, az előzetes felmérések szerint e tevékenységbe is sokan kapcsolódnak be. Az autóbuszok kis- és nagyjavítása az állami vállalatok telephelyein oldható meg a leggazdaságosabban. (folyt.köv.)
1989. január 1., vasárnap 12:48
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Kisiparosok növekvő részvétele a személy- és teherfuvarozásban (2. rész)
|
Ezért a KIOSZ a Volán vállalatokkal is megkezdte egyeztető tárgyalásait. Hasonló megbeszéléseket folytat a a KIOSZ személy- és teherfuvarozó szakmai tagozata a Hungarocargo Nemzetközi Fuvarozó Vállalattal a kisiparosok által végzendő külföldi közúti szállításokról. (MTI)
1989. január 1., vasárnap 12:49
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|