|
|
|
|
|
|
|
|
A KB pénteki ülése - 1956 (SZER, Világhíradó)
A KB dönteni akar abban - és a döntésnek esetleg személyi
következményei lesznek -, hogy elfogadja, vagy elutasítja az MSZMP
által megbízott párt testület, a történelmi albizottság
megítélését: 1956 népfelkelés volt.
Sokan elmondták már, hogy nem a KB határozat fogja eldönteni azt,
amit a magyar nép 32 éve tud, csak nem mondhatott ki hangosan.
Mégis súlyosán nyom a latban, hogy a KB miként reagál arra a
higgadt, realista és felelősségteljes állásfoglalásra, amelyet 16
független szervezet tegnap közzétett nyilatkozata kifejez.
A független szervezetek együttműködése, idézem szó szerint: "akár
koalícióban az MSZMP-vel, akár a konstruktív ellenzék alkotmányos
pozíciójában, csak a törvénytelenségek önkényuralmát megtestesítő
sztálini pártállammal szemben, 1956-ban kirobban népfelkelés
igazságos történeti megítélésével, revideált felfogásával
képzelhető el."
Ebben a fogalmazásban és abban, hogy ennek elvetése beláthatatlan
következményekkel járhat, 16 jelentős független csoport egyetért és
ez nem csekélység. Ezzel a KB-nek számolnia kell.
|
|
|
|
|
|
|
A tervezett határidőre befejeződik a Keleti pályaudvar rekonstrukciója (1. rész)
|
1989. február 7., kedd - A váratlan akadályok ellenére május 28-ára - az eredetileg tervezett határidőre - befejeződhet a Keleti pályaudvar rekonstrukciója - jelentette be keddi helyszíni sajtótájékoztatóján Losonczy Gyula, a MÁV Budapesti Igazgatóságának helyettes vezetője.
Elmondta, hogy a közelmúltban váratlan műszaki probléma veszélyeztette a munkák tervezett menetét: beszakadt egy olyan, nagy méretű gyűjtőcsatorna, amelynek létéről korábban nem is tudtak. Úgy tűnt, hogy emiatt csak 6 hetes késéssel fejezhetik be a pályaudvar felújítását. Most azonban már biztos, hogy a megfeszített munkának köszönhetően sikerül tartani a határidőt. Mivel azonban az eddig tartalékként szolgáló VI. vágányt fel kellett szedni, előfordulhat, hogy időnként átmenetileg a szokásosnál többet késnek majd a vonatok. Az igazgatóhelyettes emlékeztetett arra: 1987. október 30-án kezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciója. Alig egy évvel később befejeződött a pályaudvar jobb oldalán lévő öt vágánynak a felújítása és az ehhez kapcsolódó biztosító berendezések szerelése. 1988. október 12-én indulhatott meg a pályaudvar korszerűsített felében a forgalom, s ezt követően került sor a bal oldali vágányok lezárására. A rekonstrukció befejezését követően a korábbinál jóval nagyobb lesz az utasok biztonsága és kényelme. A csarnokban az eddigi öt vágány helyett mindössze négy lesz, így szélesebb peronokat tudnak kialakítani. Valamennyi vonatfogadó vágány mellé perontetőt építenek, méghozzá olyan formában, amely építészetileg harmónikusan illeszkedik a Keleti Pályaudvar egészéhez. (A most meglévő modern perontetőket lebontják és máshová - feltehetően Dunakeszi-alsó és Rákoscsaba állomásokra - helyezik.) A csarnokon kívül a korábbiakhoz képest kettővel több vágányt fektetnek le, így ez év nyarától kezdődően már 13 vágányon fogadják, illetve indítják a vonatokat. A korszerű Dominó 70-es biztosító berendezésnek köszönhetően a műszaki balesetek számottevően csökkennek, s jelentősen egyszerűsödik és könnyebbé válik a váltóállítók munkája. A rekonstrukciót megelőzően naponta 88 vonat indult és ugyanennyi érkezett a Keleti Pályaudvarra. Jelenleg ennek valamivel több mint a fele, 51 pár vonat közlekedik. Ha az átépítés befejeződik, akkor naponta 74 vonat indulhat és ugyanennyi érkezhet a Keletibe, ám a tároló vágányok felújítása még folytatódik. (folyt. köv.)
1989. február 7., kedd 16:22
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|