|
|
|
|
|
|
|
|
A KB pénteki ülése - 1956 (SZER, Világhíradó)
A KB dönteni akar abban - és a döntésnek esetleg személyi
következményei lesznek -, hogy elfogadja, vagy elutasítja az MSZMP
által megbízott párt testület, a történelmi albizottság
megítélését: 1956 népfelkelés volt.
Sokan elmondták már, hogy nem a KB határozat fogja eldönteni azt,
amit a magyar nép 32 éve tud, csak nem mondhatott ki hangosan.
Mégis súlyosán nyom a latban, hogy a KB miként reagál arra a
higgadt, realista és felelősségteljes állásfoglalásra, amelyet 16
független szervezet tegnap közzétett nyilatkozata kifejez.
A független szervezetek együttműködése, idézem szó szerint: "akár
koalícióban az MSZMP-vel, akár a konstruktív ellenzék alkotmányos
pozíciójában, csak a törvénytelenségek önkényuralmát megtestesítő
sztálini pártállammal szemben, 1956-ban kirobban népfelkelés
igazságos történeti megítélésével, revideált felfogásával
képzelhető el."
Ebben a fogalmazásban és abban, hogy ennek elvetése beláthatatlan
következményekkel járhat, 16 jelentős független csoport egyetért és
ez nem csekélység. Ezzel a KB-nek számolnia kell.
|
|
|
|
|
|
|
Forma-1-es hírek
|
1989. február 7. kedd (SID, DPA, Reuter) - Még másfél hónap van hátra az idei, sorrendben 40. Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság rajtjáig, a pontvadászat március 26-án a braziliai Jacarepaguában kezdődik. A csapatokról, a versenyzőkről szinte naponta érkeznek újabb és újabb hírek. Ezekből gyűjtött egy csokorravalót az MTI munkatársa. A napokban jelentették be, hogy a világbajnoki pontokért 21 versenyistálló képviseletében 40 pilóta indul harcba. A szakberkekben azonban úgy tudják, hogy az újonc First Racing csapat az idény közben második számú versenyzőként a brit Julian Bailey-t is szeretné szerepeltetni. Amennyiben egy-egy futamon 34-nél több versenyautó kíván rajthoz állni, akkor közvetlenül az adott Grand Prix előtt, péntek reggel előselejtezőt tartanak. Ezen csak a következő pilótáknak kell részt venniük: Volker Weidler (nyugatnémet, Rial), Bernd Schneider (nyugatnémet, Zakspeed), Aguri Szuzuki (japán, Zakspeed), Joachim Winkelhock (nyugatnémet, AGS), Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia), Gregor Foitek (svájci, EuroBrun), Martin Brundle (brit, Brabham), Stefano Modena (olasz, Brabham), Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella), Nicola Larini (olasz, Osella), Pierre-Henri Raphanel (francia, Coloni), Stefan Johansson (svéd, Onyx), Bertrand Gachot (francia, Onyx), Gabriele Tarquini (olasz, First Racing) Julian Bailey (brit, First Racing). A felsoroltak közül csak a négy legjobb csatlakozhat a kiemeltekhez, s a szabad- és időmérő edzéseken már 30-an köröznek majd, a világbajnoki futamon pedig az elmúlt évekhez hasonlóan 26-an indulnak. Az már nem újdonság, hogy idén csak 3.5 literes atmoszférikus motorokat lehet a versenykocsikba építeni. De hogy a résztvevők melyik márka mellett szavaztak, az csak most derült ki: McLaren - Honda V10, Ferrari - Ferrari V12, March - Judd V8, Lotus - Judd V8, Benetton - Ford V8, Arrows - Ford V8, Williams - Renault V10, Rial - Ford V8, Zakspeed - Yamaha V8, AGS - Ford V8, Tyrrell - Ford V8, Minardi - Ford V8, Larrousse-Calmels - Lamborghini V12, Scuderia Italia - Ford V8, EuroBrun - Ford V8, Brabham - Judd V8, Ligier - Ford V8, Osella - Ford V8, Coloni - Ford V8, Onyx - Ford V8, First Racing - Ford V8. (A motor márkája mellett a hengerek elhelyezkedési alakja és száma olvasható.) A felsorolásból kiderül, hogy a csapatok több mint fele, szám szerint 13-an a nyolchengeres Fordot részesíti előnyben.+++
1989. február 7., kedd 13:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|