Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 06.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZDSZ-nyilatkozat (SZER, Magyar Híradó)

Pozsgay Imre a 168 óra rádióműsornak adott interjújában közölte - az 1956-os forradalmat népfelkelésnek minősítette. Az új minősítés lényeges előrelépés az eddigi, hivatalos állásponthoz képest, amely a népmozgalmat 32 éven át ellenforradalomnak bélyegezte. Álláspontunk szerint az 1956. októberi népi megmozdulás demokratikus forradalom volt a sztálinizmus felszámolására. A jelenlegi vezetés demokratizálási szándékának komolyságát nagymértékben azzal igazolhatja a társadalom előtt, ha a politikai döntésével az 1956-os megmozdulást forradalomnak minősíti.

Az új Sky - Nagy-Britannia

London, 1989. február 6. hétfő (AP/AFP-MTI) - Vasárnaptól Londonból megkezdte adásait Rupert Murdoch ausztrál sajtómágnás Sky Channel televiziójának négy új csatornája. ,,Üdvözöljük a Sky nézőit 1989. február 5-én, a televiziózás új korszakának kezdetén,, - ezekkel a szavakkal indították délután 6 órakor az új adást a bemondók.

Az ASTRA műholdon keresztül indította új műsorait az ,,égi
csatorna,,. A megfelelő parabolaantennával rendelkező nézők ezentúl
24 órán keresztül nézhetik a családi szórakoztatómüsort ajánló ,,Sky
Channelt,,, a csak filmeket sugárzó ,,Sky Movies-t,,, a csak híreket
adó ,,Sky Newst,, és a csak sporttal foglalkozó ,,Sky Eurosportot,,.

    A tulajdonos - aki új vállalkozásával mintegy 150 millió fontot
kozkáztat - azt vallja, hogy a Sky amerikai stílusú adásai
,,versenyt, választást és minőséget,, jelentenek a brit televiziózás
számára. Nagy-Britanniában eddig négy csatornán - két kereskedelmi
adón és az állami tulajdonú BBC két csatornáján - sugároztak
adásokat, a műholdas közvetítések vétele jelentéktelen volt.

    Az egész nap sugárzó adó első jelentkezésével így a brit
tv-nézőknek csak egy töredékéhez jutott el. A kormány becslései
szerint az ország 56 millió lakosából mindössze hétezer személynek
van engedélye a vételhez szükséges parabolaantenna üzemeltetésére. A
speciális antennákat előállító cégek úgy vélekednek, hogy hetekbe,
sőt esetleg hónapokba is beletelik, amíg megfelelő számú antennával
el tudják látni Nagy-Britannia üzleteit. A Sky-nál azt mondják:
előbb az adásokkal kell felkelteniük az érdeklődést, s csak ezután
várhatják el, hogy a nézők meg is akarják venni a vételhez szükséges
berendezést. Mint mondják, a Sky első adását alig láthatták többen,
mint 1937-ben az akkor induló BBC televizió adásait, amikor
mindössze kétszáz tv-készülék volt az országban.

    A hírek szerint a brit műholdas televiziótársaság, a BSB
szeptemberben három csatornán indít adásokat, amire Murdoch két
újabb csatorna beindításával kíván válaszolni.

    A Sky-nál történt változások érintik a magyar nézőket is.
Módosul a Magyarországon is vehető csatorna műsora, s még nem
tisztázták az új adások vételének jogi kérdéseit.+++


1989. február 6., hétfő 09:32


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 néző telefonüzenete:

Maros Antalné 841-498 Talán nem is a műsorral kapcsolatos amiért..., az most legújabban SZUPER szerintem, és a kollegáim, barátaim szerint is. Egyetlen egy megjegytés: olyan szépek a berendezések, a virág, a minden, a bemondók, de a háttér, a falrész, az a szürke - nem illik valahogy az ülőgarnitúrához, valami egészen világos, csontszinű hátteret képzelek el, vagy bordót, hogy érvényesüljön a szép garnitúra. Ha lehet, tessenek elgondolkodni rajta.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD