|
|
|
|
Tarifaemelés, vasútkorszerűsítés - a MÁV-vezérigazgató nyilatkozata (1. rész)
|
1989. január 12., csütörtök - MÁV vezérigazgatói értekezletet tartottak csütörtökön Győrött a Széchenyi István Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán. A vezérigazgatóság és a vidéki igazgatóságok vezetőit tájékoztatták a vendéglátók a teherszállítás korszerűsítésére, az üzemviteli munka javítására irányuló kutatásaikról.
Az értekezlet munkájában részt vett Onozó György, a MÁV vezérigazgatója, s aktuális kérdésekről: a vasúti személyi fuvarozási tarifák 1989. február 1-jétől érvényes emeléséről, és az 1995-ös világkiállítással is összefüggő regionális fejlesztésekről adott nyilatkozatot az MTI munkatársának. Egyebek között elmondta, hogy a személyfuvarozási díjak átlagosan 30 százalékos emelését a vasúti közlekedés költségeinek növekedése tette szükségessé. Jelenleg az utazóközönség a menetdíjjal a személyszállítási költségeknek mindössze egyharmadát fizeti meg. A másik harmadot a költségvetés ártámogatásban, a hiányzó harmadot a vasút fedezi az áruszállítás nyereségéből. A költségvetés terhei tovább nem növelhetők, ugyanakkor a MÁV sem tudja fedezni belső erőforrásaiból a veszteségeket, hiszen csupán a személyszállítás költségei az elmúlt 6 évben 60 százalékkal emelkedtek. A dijemelésből származó vasúti bevételeknek így nem nyereségképző, hanem veszteségcsökkentő hatásuk lesz. A differencicált menetdijemelés révén a gyorsvonati közlekedés dijai kisebb mértékben emelkednek, a szociálpolitikai kedvezmények, illetve a MÁV által biztosított üzletpolitikai kedvezmények változatlanul érvényben maradnak. Mivel a dijemelés a vasútnak nem jelent többletbevételt, ezért elsősorban szervezési intézkedésekkel törekednek a szolgáltatások szinvonalának javítására. A tapasztalatok alapján arra számítanak, hogy az emelés hatására változnak az utazási igények, szokások. A várható változásokhoz a legrövidebb időn belül kivánnak alkalmazkodni az igényekhez jobban igazodó, betartható menetrend készítésével. Ennek érdekében a menetrend-szerkesztésbe a helyi tanácsok közreműködésével az eddigieknél nagyobb mértékben bevonják a lakosságot. Emellett nagy gondot fordítanak arra is, hogy az utasforgalom alakulásának megfelelően történjen a járművek átcsoportosítása. (folyt.köv.)
1989. január 12., csütörtök 14:28
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 néző telefonüzenete:
Magyarországot szabadítsák már meg a kommunizmustól, a gyilkos munkásőröktől, agyilkos kommunistáktói.Hazudnak, az egész világot bolonddá teszik. Akasztani kéne minden kommunistát.A Kádárt, a Lázárt, a Losoncit, felveszik a 7o-8o ezer Ft nyugdíjat, elmenekültek a nép elől, a nép haragja elől. Állati jó a műsorotok.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1988. január 31. Nyers Rezső az Új Márciusi Front elnöke a Magyar Nemzetben január 31-én azt nyilatkozta, hogy MSZMP szélesebb koalícióra törekszik, amelyben Ravasz Károly november 5-i UMF-ben történt felszólalásának szellemében helyet kaphatna a Kisgazdapárt, és így balközép kormány alakulhatna. Az Új Márciusi Front később elsősorban Grósz Károly ellenállása miatt hamvába holt. Nyers Rezsőt még ezt megelőzően az MSZMP megrovásban részesítette az Új Márciusi Frontban történő részvétele miatt és azt követően, ezt számára megtiltotta."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|