Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 30.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Grósz davosi beszéde (SZER, A mai nap)

Lehet, hogy a kelet- európai országoknak a modernizálás érdekében el kell fogadniuk a munkanélküliséget, és az életszínvonal átmeneti csökkenését is. A szocialista országok kritikus esztendők elé néznek - mondta Grósz Károly Davosban, a Világgazdasági Fórum tanácskozásán tartott beszédében. Kelet-Európának nincs más választása, mint megpróbálni örökölt lemaradását felszámolni - jelentette ki a magyar politikus.

Az idén elkészül az M0-ás körgyűrű első szakasza

1990. január 3., szerda - Az idén átadják az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű első 15 kilométeres szakaszát. Az építkezésen jelenleg téli szünet van, ám ez nem jelent tétlenséget, a tavaszi indulásra készülve a géppark nagyjavítását, felújítását végzik. A Csepel-szigeten néhány hete átadott üzemmérnökségi telep épületeiben megkezdődött a próbaüzem, erről a bázisról biztosítják majd az autópálya zökkenőmentes forgalmának feltételeit - a téli sózást, a technikai berendezések működését stb. Megkezdődött a személyzet kiképzése, a gépészek, karbantartók felvétele.


A generálkivitelező Aszfaltútépítő Vállalat tájékoztatása
szerint az M1-est az M5-ös úttal összekötő félkörgyűrű budai oldalán
a téli szünetig befejezték a földmunkákat az építők, tavasszal itt
az alapstabilizációs réteg kialakításával indul majd újból a munka.
Az út a hárosi Duna-hídon vezet tovább, ahol most sem pihennek a
szerelők, hamarosan hozzálátnak, hogy speciális hidraulikák
segítségével a jelenleg ,,máglyán,, álló hídszerkezetet végleges
helyére, a pillérek saruira eresszék. A soroksári Duna-ág felett
ívelő négysávos autópályahídon viszont akár már meg is indulhatna a
forgalom, itt már a terhelési próbákon is túl vannak, s csupán a
csatlakozó részek földmunkái várnak még befejezésre. Ugyancsak a
tavaszi, nyári hónapok feladata, hogy az M5-ösbe torkolló, még el
nem készült útszakaszon a több rétegből álló burkolatot kialakítsák.
A tervek szerint októberben megindulhatnak a járművek az M0-ás úton,
ami a Dunántúl és az Alföld közötti közlekedést egyszerűsíti, s
egyúttal a budapesti tranzitforgalmat is csökkenti majd. (MTI)



1990. január 2., kedd 19:19


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgató üzeni:

"Debrecenből beszélek. (BEMONDJA NEVÉT, CÍMÉT) ... Szeretnék kérni a Szabad Európa Rádiótól egy naptárt 1989. évre. Nagyon szépen megköszönném, egész családom nevében. Köszönöm ."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD