Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 30.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Grósz davosi beszéde (SZER, A mai nap)

Lehet, hogy a kelet- európai országoknak a modernizálás érdekében el kell fogadniuk a munkanélküliséget, és az életszínvonal átmeneti csökkenését is. A szocialista országok kritikus esztendők elé néznek - mondta Grósz Károly Davosban, a Világgazdasági Fórum tanácskozásán tartott beszédében. Kelet-Európának nincs más választása, mint megpróbálni örökölt lemaradását felszámolni - jelentette ki a magyar politikus.

Vegyesvállalatok útépítésre

1989. június 15., csütörtök - Két vegyesvállalatot hozott létre a Magyar Aszfalt (az idén márciusig Aszfaltútépítő) Vállalat és az osztrák Bau Holding építőtársaság. Az erről szóló megállapodást csütörtökön írták alá a Gellért Szállóban.

A magyar cég teljes vagyonával, azaz 900 millió forinttal járul
hozzá a vállalkozáshoz, az osztrák fél pedig ugyanekkora értékű,
mintegy 200 millió schillingre tehető tőkét fektet az üzletbe. A
Magyar Aszfalt Kft. 1 milliárd 350 millió forintos, az Úttechnika
Kft. pedig 450 millió forint értékű alaptőkével jön létre. Mindkét
kft-ben 50-50 százalékos a magyar és az osztrák részesedés. Az új
társaságok működésüket július 1-jén kezdik meg.

    A Magyar Aszfalt Kft. főképpen a hagyományos útépítéssel és
-fenntartással, az Úttechnika Kft. pedig elsősorban különféle
útépítő gépek kölcsönzésével, javításával foglalkozik majd.

    A két tőkeerős új szervezet célja, hogy tovább fejlessze az
útépítési technológiát, bővítse a piacot, és részt vegyen a magyar
közlekedési infrastruktúra korszerűsítésében. Bekapcsolódnak -
folytatva a magyar alapító által megkezdett munkákat - az M0-ás és
az M5-ös autópályák építésébe, a metró felszíni kapcsolatainak
kialakításába. Tervezik azt is, hogy nemcsak Magyarországon, hanem
külföldön is vállalkoznak különféle munkákra, s valószínűleg még az
idén már Ausztriából megbízást kapnak. (MTI)


1989. június 15., csütörtök 16:19


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgató üzeni:

"Debrecenből beszélek. (BEMONDJA NEVÉT, CÍMÉT) ... Szeretnék kérni a Szabad Európa Rádiótól egy naptárt 1989. évre. Nagyon szépen megköszönném, egész családom nevében. Köszönöm ."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD