Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 30.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Grósz davosi beszéde (SZER, A mai nap)

Lehet, hogy a kelet- európai országoknak a modernizálás érdekében el kell fogadniuk a munkanélküliséget, és az életszínvonal átmeneti csökkenését is. A szocialista országok kritikus esztendők elé néznek - mondta Grósz Károly Davosban, a Világgazdasági Fórum tanácskozásán tartott beszédében. Kelet-Európának nincs más választása, mint megpróbálni örökölt lemaradását felszámolni - jelentette ki a magyar politikus.

Újabb korlátozások a debreceni repülőtéren - a lakosság a katonai repülések betiltását követeli (2. rész)

Élénk vita alakult ki a megbeszélésen arról, hogy naponta meddig
szállhatnak fel a harci gépek. A lakosság azt szerette volna elérni,
hogy este 8 óra után már ne lehessen repülni. Schmidt István
vezérőrnagy szerint ez teljesíthetetlen, mert veszélyeztetné a
harckészültséget. Mint mondta, a Honvédelmi Minisztérium a mostani
korlátozásokkal már elment a lehetőségek végső határáig. A hétfőtől
életbe lépő újabb időbeni korlátozás szerint nyáron éjjel 11-ig
repülhetnek, s az óvodák és kórházak kéréséhez igazodva 13 és 15 óra
között repülési szünetet tartanak. Télen a kiképzési napokon este
9-ig kell befejezni a repülést, s a napközbeni szünet 13 és 14 óra
között lesz.

    Az MDF képviselőjének kérdésére - miért nem szállhatnak le a
katonai repülőtéren polgári légitársaságok gépei - Schmidt István
azt válaszolta, hogy erre még nem volt igény. Ha lesz ilyen kérés,
megoldható, hogy polgári gépek is igénybe vegyék a katonai
objektumot. A résztvevők szorgalmazták, hogy a most folyó szovjet
csapatkivonások keretében a repülőterek közül a városba beépült
debreceni legyen az első, amelyet felszámolnak. A néphadsereg
repülőfőnöke ígéretet tett arra, hogy a javaslatot továbbítja a
honvédelmi miniszternek.

    A lakosság jelen lévő képviselői tudomásul vették az újabb
korlátozó intézkedéseket, de azokat csak átmeneti megoldásnak
tekintik. Ezért nyomatékosan felkérik Szilágyi Gábor országgyűlési
képviselőt: interpelláljon a Parlamentben, hogy szüntessék meg a
katonai repüléseket Debrecenben. (MTI)


1989. május 12., péntek 20:52


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgató üzeni:

"Debrecenből beszélek. (BEMONDJA NEVÉT, CÍMÉT) ... Szeretnék kérni a Szabad Európa Rádiótól egy naptárt 1989. évre. Nagyon szépen megköszönném, egész családom nevében. Köszönöm ."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD