Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 30.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Grósz davosi beszéde (SZER, A mai nap)

Lehet, hogy a kelet- európai országoknak a modernizálás érdekében el kell fogadniuk a munkanélküliséget, és az életszínvonal átmeneti csökkenését is. A szocialista országok kritikus esztendők elé néznek - mondta Grósz Károly Davosban, a Világgazdasági Fórum tanácskozásán tartott beszédében. Kelet-Európának nincs más választása, mint megpróbálni örökölt lemaradását felszámolni - jelentette ki a magyar politikus.

Levél Uj-Delhiből, 2. rész

És mit szólhatna a derék magyar rendőr, ha meglátná a
visszapillantótükör nélküli, máladozó gumiabroncsú, négy-öt méter
magasan megrakott teherautót, amelynek elülső ablakat hindu szentek
matricái és művirágfűzérek sorai fedik be, nehogy a vezető
véletlenül is zavartalanul lássa, mi történik előtte az úton? Vagy
ha örjítő sebességgel, mindenkit és mindent félresodorva,
kikanyarodna elé a delhi utcák gyilkos réme, a vészesen ingó és a
megállókban alig lassító utasszállító autóbusz, a nyitott ajtajaiból
kilógó emberfürtökkel? És hát ha meglátná a mindenhová
odaszemtelenkedő, furakodó, a forgalommal szemben haladó háromkerekű
autóriksát, az indiai utak motorizált fémcsótányát? Vagy az országút
háromnegyedét elfoglaló, kényelmesen poroszkáló, este is
kivilágítatlan teve- és bivalyvontatta kordét? A belső sávban
fütyürészve bűvészkedő biciklistát? Mert bizony nem kirívó
jelenségekről van szó, hanem a hétköznapi összképről.

    Nem csoda, hogy az ázsiai országban évente több mint
negyvenezren veszítik életüket közlekedési balesetekben. A tízezer
gépkocsira jutó halálos balesetek számát tekintve India világelső.
Sok minden belejátszik ebbe. Például az országutak állapota: hiába
szeli át az országot 32 000 kilométer hosszúságú ,,sztráda,,, az
aszfaltozott utak többnyire keskenyek, hepehupásak és veszélyesek.

    Emellett az úthálózat bővülése távolról sem tartott lépést a
járművek szaporodásával. Ma az országban közel ötmillió személyautó,
tehergépkocsi és autóbusz fut - igaz, nemzetközi összehasonlításban
kevés. A szakértők azonban a balesetek többségéért az embereket
okolják, a közlekedési kultúra hiányát, a nagyfokú felelőtlenséget,
az önzést. Vezetői jogosítványt gyakorlatilag az szerez, aki akar,
szinte vizsgakövetelmény nélkül: már nem kelt feltűnést a Marutin
száguldozó tinédzserek csapata. A járművek műszaki ellenőriztetése
nem létezik. És ami a legszomorúbb - a vezetők zöme a legalapvetőbb
közlekedési szabályokra is fittyet hány. Az ön- és másokat csonkító
fegyelmezetlenség mellett magyarázat az anarchiára: felmérések
szerint még a ,,hivatásos,, gépkocsivezetők javarésze sem ismeri
kellőképpen a szabályokat, vagy pedig egyszerűen rosszul lát. Nem
csoda hát, hogy a nagyobb, a gyorsabb és az erősebb jármű az úr az
indiai utakon, emberéletek árán is. +++

Rácz Péter (Új-Delkhi) MTI-Press


1989. január 30., hétfő 13:02


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgató üzeni:

"Debrecenből beszélek. (BEMONDJA NEVÉT, CÍMÉT) ... Szeretnék kérni a Szabad Európa Rádiótól egy naptárt 1989. évre. Nagyon szépen megköszönném, egész családom nevében. Köszönöm ."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD