|
 |
 |
 |

Lengyel motorizáció - FIAT
|

zsebesi zsolt, az mti tudósítója jelenti
Varsó, 1989. január 27. péntek (MTI-TUD) - Az olasz Fiat konszern elfogadta azt a lengyel javaslatot, hogy a már aláírásra kész megállapodást felrúgva Lengyelország középkategóriájú FIAT licence helyett inkább a korábban megvásárolt kis-FIAT termelését futtatja fel, úgy hogy a Bielsko Biale-i és a varsói autógyár ugyanazt a jelenleg csak X 1 79-nek nevezett kiskocsit fogja összeszerelni - nyilatkozta lengyel újságíróknak Mieczyslaw Wilczek ipari miniszter, aki visszaérkezett olaszországi tárgyalásairól.
Wilczek, aki maga döntött az új koncepció mellett és ezzel óriási vihart kavart úgy a gépkocsigyártók, mint a közvélemény körében, végül is lemondásra késztetve a varsói FSO autógyár vezérigazgatóját, elmondta: várhatóan 1991-ben kezdik meg az új kis Fiat gyártását és a 90-es évek közepére várható a termelés teljes felfutása, amikor a varsói üzem 250 ezer, a Bielsko Biale-i 350 ezer kocsit fog összeszerelni. Ezek - az eddig kiszivárgott információk szerint - nagyobbak lesznek a mostani kocsinál, magasabbak, szélesebbek annál. Az első időben kéthengeres 703 köbcentis motorral szerelik fel őket, de később, egy a Fiattal alapítandó közös vállalat keretében Lengyelországban gyártandó 1000 köbcentis motorokkal gyártják. A 600 ezer kocsiból a lengyel ipari miniszter szerint 500 ezer maradna a hazai piacon, ami lényeges javulást hozna az ellátásban, ami ma szinte tragikus. Januártól ugyan új értékesítési rendszert vezettek be, de ettől nem lett több kocsi a piacon. Az idén összesen 150 ezer lengyel gyártmányú gépkocsit értékesítenek Lengyelországban, de ebből csak 20 ezret lehet megvásárolni, mert a többit azok között osztják ki, akik még a 80-as évek elején fizették be a vételár egy részét. Azóta ugyan nem lehet gépkocsira befizetni, de még így is 470 ezer járművel ,,tartozik,, a Polmozbyt nevű kereskedelmi vállalat a megrendelőknek. Csak ezeknek az igényeknek a kielégítése 1992-ig fog tartani. A legnagyobb újdonság azonban az lesz, hogy a piacra kerülő 20 ezer kocsit árverésen lehet majd megvenni, vagyis az kapja, aki a legtöbbet ajánlja érte. A licitálás előtt be kell fizetni a gépkocsi vételre (a hivatalos kikiáltási ár 10 százalékát). Jelenleg egy 126-os KisFiat hivatalos ára tavaly december óta Standard 1,8 millió, a 703 Bi Restyling 2,5 millió zloty. A szabadpiaci árak jelenleg ennek a duplája körül mozognak, azaz a licitálásnál is ilyen árak várhatók.+++
1989. január 27., péntek 08:21
|

Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|