|
|
|
|
|
|
|
|
Képviselő visszahívás (SZER, Magyar Híradó)
Ebben az
országban mindent el lehet sumákolni - mondta néhány héttel ezelőtt
Wachsler Tamás, azoknak a fideszeseknek egyike, akik Vida Miklós
képviselő visszahívását kezdeményezték. Arra a kérdésre válaszolt,
hogy véleménye szerint kiírják-e a szavazást, miután
összegyűjtötték az ehhez szükséges aláírásokat. Akkor úgy gondoltam
túloz, ma félek, hogy igaza van.
Lassan egy hónapja annak, hogy a Fidesz december 21-én átadta a
VIII. kerületi Népfront munkatársának a listákat. Azóta még mindig
csak ott tartanak, hogy ellenőrzik a listákat és találgatják, mit
kellene csinálni?
|
|
|
|
|
|
|
Környezetkímélő autóbuszok a fővárosban
|
1989. január 19., csütörtök - A környezetet kevésbé szennyező, mintegy 11 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó, nagyobb teljesítményű motorokat kezdett használni a BKV. Csütörtökön - a BKV óbudai autóbusz-üzemegységében megrendezett - szakmai tanácskozáson mutatták be a Budapesti Műszaki Egyetemen kifejlesztett turbófeltöltéses megoldást.
A fővárosi autóbuszokban a hatvanas évek végén vásárolt MAN motortípust használják, s a győri Rába gyárnál azóta elvégzett fejlesztések ellenére ez a konstrukció ma már elmarad a környezetvédelmi és teljesítmény-követelményektől. A BKV ezért kezdeményezte 1986-ban a Budapesti Műszaki Egyetemnél, hogy vizsgálják meg kis konvertibilis importigényű, turbófeltöltéses megoldás lehetőségeit. A kísérletek eredményt hoztak, s az első, átalakított Rába motorral felszerelt próbakocsi már 120 ezer kilométert tett meg. A füstgáz-kibocsátást, a fogyasztást, a teljesítményt elemezve igazolódott, hogy érdemes a Rába-motorokat ilyen konstrukciójú kiegészítővel felszerelni. Azóta újabb tíz átalakított motorral felszerelt autóbusz fut már. A győri vállalat az idén 300 ilyen átalakított motort szállít a BKV-nak. Száz felújított motornál szintén turbófeltöltéses konstrukciót rendelt meg a BKV. Az új típusú motorok többletköltsége mintegy 20-22 millió forint. A ráfordítás egy része várhatóan megtérül az üzemanyag-megtakarításból és a nagyobb futásteljesítményből. Az 1600-as járműállományhoz képest az új rendszerű motorral felszerelt, mintegy 400 busz még nem hoz döntő változást a környezetszennyezés csökkentésében, de lehetőséget ad arra, hogy a teljesen új Rába-konstrukció gyártásának megkezdéséig is tovább korszerűsíthessék a járműparkot. (MTI)
1989. január 19., csütörtök 14:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
(FÉRFIHANG) Jóestét kívánok. Nagyon szépen megkérem önöket, hogy ha egy mód van rá, levélben legyenek olyan kedvesek megküldeni Király Zoltán képviselő elvtárs, illetve bocsánat, ur, cimét, telefonszámát, vagy egyiket vagy a másikat. Szabó Pál vagyok, Budapest, 1119 Hadak útja 4.6. emelet, 57. 82 3644-es telefonszám. Nagyon szépen kérem Király Zoltán urnák a cimét, esetlegesen telefonszámát. Nagyon szépen köszönöm, viszonthallásra.
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|