|
|
|
|
Közigazgatási határon kívül is jár a 80 százalékos térítés (1. rész)
|
1989. január 27., péntek - Közeledik február 1-je, amikor - a korábbi bejelentéseknek megfelelően - megváltoznak a közlekedési tarifák. Sok vállalatnál vita keletkezett a munkáltató és a dolgozók között arról, hogy mi a teendő a főváros közigazgatási határain kívülre közlekedő BKV-autóbuszokra váltott bérletek esetében. Mostanáig a rendelkezések szerint az volt a gyakorlat, hogy a helyközi (illetve a távolsági) járatokkal munkába járók bérletének 80 százalékát a munkáltató térítette meg. Erre egyébként a Pénzügyminisztérium 6/1987-es számú rendelete kötelezte a vállalatokat.
Február 1-jétől változik a helyzet, hiszen a közigazgatási határon kívülre közlekedő BKV-autóbuszok tarifáját - a közigazgatási határon túli szakaszra - a helyközi tarifarendszer szerint állapítják meg. Eddig ezeknek az autóbuszjáratoknak a teljes hosszára a fővároson belüli helyi tarifa volt érvényben. A gondot most az okozza, hogy a rendelet eddig még nem jelent meg, így a munkáltatók nem tudják biztos forrásból, hogy a 80 százalékos térítési kötelezettség kiterjed-e a Budapest határait elhagyó kék autóbuszokra. Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium osztályvezetője az MTI munkatársának érdeklődésére elmondta, hogy a szóban forgó rendelet az Országos Árhivatal hivatalos lapjában, az Árszabályozás 2-es számában fog megjelenni. Addig is azonban jó ha mindenki tudja: a kék buszok - amikor a főváros határait elhagyják - éppúgy helyközi járatnak minősülnek, mint a Volán-buszok vagy a BKV HÉV-járatok. Tehát: erre a szakaszra a munkáltatónak meg kell térítenie a bérlet árának 80 százalékát. A dolgozó választhat: vagy a teljes vonalhosszra - tehát a főváros belterületén lévő végállomásig - szóló bérletet, vagy csak a közigazgatási határon kívüli szakaszra érvényes bérletet váltja meg. Előbbi esetben a teljes bérlet árának, utóbbiban pedig a budapesti határig szóló bérlet árának 20 százaléka terheli a dolgozót. Azoknak, akik a helyközi járat budapesti végállomásától még tovább is akarnak utazni - például busszal, villamossal vagy metróval - a második eset a kedvezőbb, hiszen a főváros belterületére amúgy is meg kell váltaniuk az általános bérletet, amire azonban nem jár a munkáltató térítése. (folyt.köv.)
1989. január 26., csütörtök 22:10
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|