Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 12.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
A Független Jogászfórum (Krassó György, SZER)

A jog értéke minimálisra csökkent a társadalom szemében. A történelmi zsákutcából csak a demokrácia megteremtésével lehet kijutni, de a reformokról szóló szavak a reformellenes erők törekvéseinek elkendőzését is szolgálják. A demokratikus jogállam megteremtéséhez a társadalom egészének aktív közreműködése és ellenőrzése szükséges. A Független Jogászfórum erre kíván módot nyújtani.

Tarifaemelés, vasútkorszerűsítés - a MÁV-vezérigazgató nyilatkozata (1. rész)

1989. január 12., csütörtök - MÁV vezérigazgatói értekezletet tartottak csütörtökön Győrött a Széchenyi István Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán. A vezérigazgatóság és a vidéki igazgatóságok vezetőit tájékoztatták a vendéglátók a teherszállítás korszerűsítésére, az üzemviteli munka javítására irányuló kutatásaikról.

Az értekezlet munkájában részt vett Onozó György, a MÁV
vezérigazgatója, s aktuális kérdésekről: a vasúti személyi
fuvarozási tarifák 1989. február 1-jétől érvényes emeléséről, és az
1995-ös világkiállítással is összefüggő regionális fejlesztésekről
adott nyilatkozatot az MTI munkatársának. Egyebek között elmondta,
hogy a személyfuvarozási díjak átlagosan 30 százalékos emelését a
vasúti közlekedés költségeinek növekedése tette szükségessé.
Jelenleg az utazóközönség a menetdíjjal a személyszállítási
költségeknek mindössze egyharmadát fizeti meg. A másik harmadot a
költségvetés ártámogatásban, a hiányzó harmadot a vasút fedezi az
áruszállítás nyereségéből. A költségvetés terhei tovább nem
növelhetők, ugyanakkor a MÁV sem tudja fedezni belső erőforrásaiból
a veszteségeket, hiszen csupán a személyszállítás költségei az
elmúlt 6 évben 60 százalékkal emelkedtek. A dijemelésből származó
vasúti bevételeknek így nem nyereségképző, hanem veszteségcsökkentő
hatásuk lesz. A differencicált menetdijemelés révén a gyorsvonati
közlekedés dijai kisebb mértékben emelkednek, a szociálpolitikai
kedvezmények, illetve a MÁV által biztosított üzletpolitikai
kedvezmények változatlanul érvényben maradnak. Mivel a dijemelés a
vasútnak nem jelent többletbevételt, ezért elsősorban szervezési
intézkedésekkel törekednek a szolgáltatások szinvonalának
javítására. A tapasztalatok alapján arra számítanak, hogy az emelés
hatására változnak az utazási igények, szokások. A várható
változásokhoz a legrövidebb időn belül kivánnak alkalmazkodni az
igényekhez jobban igazodó, betartható menetrend készítésével. Ennek
érdekében a menetrend-szerkesztésbe a helyi tanácsok
közreműködésével az eddigieknél nagyobb mértékben bevonják a
lakosságot. Emellett nagy gondot fordítanak arra is, hogy az
utasforgalom alakulásának megfelelően történjen a járművek
átcsoportosítása. (folyt.köv.)


1989. január 12., csütörtök 14:28


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Tarifaemelés - vasútkorszerűsítés - a MÁV-vezérigazgató nyilatkozata (2. rész)

A regionális fejlesztésekről szólva Onozó György utalt a
budapest-hegyeshalmi vasútvonal szerepére hazánk és a nyugateurópai
országok közötti vasúti kapcsolatokban, illetve a kelet felé
irányuló tranzitforgalomban. Emlékeztetett, hogy a folyamatban lévő
rekonstrukció keretében a vasútvonal Budapest-Kelenföld-Tatabánya
közötti szakaszának egy részét új nyomvonal-vezetéssel, továbbá
egyebek között Biatorbágyon, Herceghalomban új állomások
kiépítésével és a biatorbágyi viadukt kiiktatásával már
korszerűsítették. Várhatóan az idén új nyomvonalra helyezik a
Szárliget-Tatabánya közötti vonalszakasz egy részét. 1990-re
befejeződik Tatabánya állomás rekonstrukciója. Ezzel megteremthetők
a feltételek ahhoz, hogy a vonatok Budaörs-Herceghalom között
óránként 120 kilométeres, Herceghalom és Tatabánya között óránként
140 kilométeres sebességgel közlekedjenek.

    A teljes rekonstrukció befejezését 1995-re, a világkiállítás
évére tervezik. Ennek keretében egyebek között Szőny és Tata állomás
felújitását, Szőny térségében ívkorrekció végrehajtását, továbbá még
mintegy 60 kilométernyi vasúti pálya korszerűsítését irányozták elő.
Ezzel megteremtődnek a feltételek ahhoz, hogy Budapest és Bécs
között a vonatok elérjék az Intercity rendszerben közlekedő vonatok
sebességét - mondotta végül a MÁV vezérigazgatója. (MTI)


1989. január 12., csütörtök 14:35


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD