|
|
|
|
Tarifaemelés, vasútkorszerűsítés - a MÁV-vezérigazgató nyilatkozata (1. rész)
|
1989. január 12., csütörtök - MÁV vezérigazgatói értekezletet tartottak csütörtökön Győrött a Széchenyi István Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán. A vezérigazgatóság és a vidéki igazgatóságok vezetőit tájékoztatták a vendéglátók a teherszállítás korszerűsítésére, az üzemviteli munka javítására irányuló kutatásaikról.
Az értekezlet munkájában részt vett Onozó György, a MÁV vezérigazgatója, s aktuális kérdésekről: a vasúti személyi fuvarozási tarifák 1989. február 1-jétől érvényes emeléséről, és az 1995-ös világkiállítással is összefüggő regionális fejlesztésekről adott nyilatkozatot az MTI munkatársának. Egyebek között elmondta, hogy a személyfuvarozási díjak átlagosan 30 százalékos emelését a vasúti közlekedés költségeinek növekedése tette szükségessé. Jelenleg az utazóközönség a menetdíjjal a személyszállítási költségeknek mindössze egyharmadát fizeti meg. A másik harmadot a költségvetés ártámogatásban, a hiányzó harmadot a vasút fedezi az áruszállítás nyereségéből. A költségvetés terhei tovább nem növelhetők, ugyanakkor a MÁV sem tudja fedezni belső erőforrásaiból a veszteségeket, hiszen csupán a személyszállítás költségei az elmúlt 6 évben 60 százalékkal emelkedtek. A dijemelésből származó vasúti bevételeknek így nem nyereségképző, hanem veszteségcsökkentő hatásuk lesz. A differencicált menetdijemelés révén a gyorsvonati közlekedés dijai kisebb mértékben emelkednek, a szociálpolitikai kedvezmények, illetve a MÁV által biztosított üzletpolitikai kedvezmények változatlanul érvényben maradnak. Mivel a dijemelés a vasútnak nem jelent többletbevételt, ezért elsősorban szervezési intézkedésekkel törekednek a szolgáltatások szinvonalának javítására. A tapasztalatok alapján arra számítanak, hogy az emelés hatására változnak az utazási igények, szokások. A várható változásokhoz a legrövidebb időn belül kivánnak alkalmazkodni az igényekhez jobban igazodó, betartható menetrend készítésével. Ennek érdekében a menetrend-szerkesztésbe a helyi tanácsok közreműködésével az eddigieknél nagyobb mértékben bevonják a lakosságot. Emellett nagy gondot fordítanak arra is, hogy az utasforgalom alakulásának megfelelően történjen a járművek átcsoportosítása. (folyt.köv.)
1989. január 12., csütörtök 14:28
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Tarifaemelés - vasútkorszerűsítés - a MÁV-vezérigazgató nyilatkozata (2. rész)
|
A regionális fejlesztésekről szólva Onozó György utalt a budapest-hegyeshalmi vasútvonal szerepére hazánk és a nyugateurópai országok közötti vasúti kapcsolatokban, illetve a kelet felé irányuló tranzitforgalomban. Emlékeztetett, hogy a folyamatban lévő rekonstrukció keretében a vasútvonal Budapest-Kelenföld-Tatabánya közötti szakaszának egy részét új nyomvonal-vezetéssel, továbbá egyebek között Biatorbágyon, Herceghalomban új állomások kiépítésével és a biatorbágyi viadukt kiiktatásával már korszerűsítették. Várhatóan az idén új nyomvonalra helyezik a Szárliget-Tatabánya közötti vonalszakasz egy részét. 1990-re befejeződik Tatabánya állomás rekonstrukciója. Ezzel megteremthetők a feltételek ahhoz, hogy a vonatok Budaörs-Herceghalom között óránként 120 kilométeres, Herceghalom és Tatabánya között óránként 140 kilométeres sebességgel közlekedjenek. A teljes rekonstrukció befejezését 1995-re, a világkiállítás évére tervezik. Ennek keretében egyebek között Szőny és Tata állomás felújitását, Szőny térségében ívkorrekció végrehajtását, továbbá még mintegy 60 kilométernyi vasúti pálya korszerűsítését irányozták elő. Ezzel megteremtődnek a feltételek ahhoz, hogy Budapest és Bécs között a vonatok elérjék az Intercity rendszerben közlekedő vonatok sebességét - mondotta végül a MÁV vezérigazgatója. (MTI)
1989. január 12., csütörtök 14:35
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|