|
|
|
|
Mi számít jó autónak - Amerikában? (1.rész)
|
Washington, 1989. január 2. hétfő (MTI-Panoráma) - Az amerikai fogyasztók érdekvédelmi szervezete rendszeresen tanácsadó évkönyvet ad ki, s ebben az év autó-újdonságairól is részletes teszt-összeállítást közöl. Elfogulatlan értékítéletekkel látja el a szüntelenül özönlő hirdetésektől elkábult vásárlókat, akik új vagy használt kocsit akarnak venni. Az évekre visszamenőleg összegyűjtött adatokból megtudhatják, hogy melyik kocsi miben bizonyult jónak vagy rossznak, mely területen szorul javításra. A kötet szerkesztői a műhely-vizsgálatok eredményei mellett az autósok véleményét is közreadják.
Az európaiaknak talán meglepő a vizsgálatok egyik visszatérő tanulsága az, hogy a legjobban bevált, legmegbízhatóbb és leggazdaságosabb kocsik az európaiak és a japánok, a hazai gyártmányok csak utánuk következnek. A japán autók közül kiemelkedő minősítést kapott a Honda szinte valamennyi típusa, így a Civic, az Accord és a Honda luxusautója, az amerikai piacon forgalomban levő Acura. Hasonlóan kitűnő minősítést kaptak a Mitsubishik, a nagyobb Galant és a kisebb Colt, amelyet egyébként az amerikai Chrysler cég is, saját márkaneve alatt, forgalmaz. Amerikában is abszolút márka, főként megbízhatósága miatt, a Toyota és a Mazda valamennyi autója, míg a Nissan minőségben valamelyest lemaradt; ez amerikai forgalmának jelentős csökkenésében is meglátszik. Az európai kocsik közül Amerikában is vitathatatlan a Mercedes-ek minősége, megbizhatósága, bár velül nem foglalkozik a tömegeket szolgáló fogyasztói szervezet; az európai kocsik (részben az eltérő szabványok miatt) gyakran 50-100 százalékkal magasabb áron kerülnek forgalomba az Egyesült Államokban, így az ötvenezerdolláros autók keveseket érdekelnek. Jegyzik viszont a BMW-k elérhetőbb árú, kisebb típusait - ugyancsak igen magasan. Meglepő, hogy az Európában abszolút tekintélynek örvendő Audinak itt távolról sincs ilyen tekintélye, főként azért, mert gyári hibás automata sebességváltói az elmúlt években több halálos balesetet okoztak. Az olasz Alfa Romeo és a francia Peugeot Amerikában ,,a futottak még,, kategóriában szerepel: szakértői vizsgálatok szerint ezek semmilyen szempontból nem túl jó, nem túl tartós autók. Nem övezi dícsfény, mint Európában a svéd Volvo-kocsikat sem; a felmérés elmarasztalja a féket, a karosszériát, a hűtést. Az újabb Volvok, a 740-760-as típusok hiba-gyakorisága pedig a legmagasabbak között van. (folyt.)
1989. január 2., hétfő 15:56
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|