|
|
|
|
Ibériai Medicor stratégia
|
meruk józsef, az mti tudósítója jelenti:
Madrid, 1989. január 11. szerda (MTI-tud) - Január közepén Madridból Lisszabonba teszi át Ibériai-félszigeti képviseleti központját a Medicor. Furcsának látszik ez a lépés, hiszen a spanyol piac közismerten nagyobb és szélesebb körű lehetőségeket kínál mint a portugál. A döntést motiváló érvek azonban bizonyítják, hogy nem feltétlenül a nagy piac jelenti az igazán jó üzleti alkalmat. A Medicor egy évtizeddel ezelőtt nyitott irodát Madridban a félsziget két országának piacát feltárandó. A Lisszabonba való átköltözés a dinamikusabb vállalati tevékenység igényeihez való igazodást jelzi. Ennek részleteiről beszélt Madridban Kopasz Csaba kereskedelmi képviseleti megbízott az MTI munkatársának.
- A madridi egy évtized jól szemlélteti, hogy mennyi elszántságra, anyagi áldozatvállalásra és türelemre van szükség manapság, ha egy vállalat új piacot akar meghódítani. A 40 millió lakosú Spanyolország hatalmas és földrajzilag közeli piac, egyszersmind a legnagyobb világcégek közötti kiélezett verseny terepe is. Érthető tehát, ha az első 3-4 évben minden igyekezetünk arra irányult, hogy megvessük itt a lábunkat. Az utóbbi esztendőkben már sikerült többé kevésbé önfenntartóvá tennünk a madridi képviseletet, vagyis bevételeinkkel fedezni az iroda működtetésével kapcsolatos kiadásokat. Folyamatosan adunk el spanyol partnereinknek elektronikai diagnosztikai berendezéseket. Ezek értéke tavaly elérte a 120 ezer dollárnak megfelelő összeget. Nem sikerült viszont betörnünk erre a piacra műtőfelszereléseinkkel, az egyszer használatos injekciós tűkkel és csak tavaly értékesítettünk először röntgen készüléket. - A Medicor aligha érhette be ennyivel a nemzetközi versenyben. Milyen lehetőségek kínálkoztak még? - Kezdettől fogva mindkét ibériai ország piacán igyekeztünk tájékozódni. Három évvel ezelőtt értek meg annak a feltételei, hogy Portugáliában nagyobb volumenű eladással jelentkezünk. Ráadasul fő termékcsoportjaink éppen az egyszer használatos tűk és a röntgen készülékek. Tavaly elött 180 ezer, tavaly pedig már 420 ezer dollár volt a Portugáliában eladott termékeink értéke. (folyt.)
1989. január 11., szerda 12:28
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|