|
|
|
|
Boeing 737-es katasztrófája - kettős motorhiba rejtélye - lead (2.rész)
|
Nagy megdöbbenést keltett kedden a Daily Mail New York-i tudósítójának az a jelentése, hogy a General Electric egyik Seattle-i szerelőműhelyének volt üzemvezetője a közelmúltban pert indított vállalata ellen a CFM-56-3-as turbómotorhoz gyártott különböző alkatrészek minőségi bevizsgálásának elmulasztása, illetve hamisított minőségellenőrzési bizonylatok kiadása miatt. A perirat másolatával dokumentált tudósítás szerint Anthony Divincenzo üzemvezető 1988. tavaszán jelentette feletteseinek, hogy a cég által gyártott időzítő szelepeknél nem végezték el az előírt műszaki tesztelést és - ennek elkendőzésére - az ellenőrzés elvégzését tanusító hamisított bizonylatokkal küldtek a szóban forgó alkatrészeket a CFM-56-3-as motorok egyes részegységeit összeszerelő üzembe. Miután Anthony Divincenzo megállapította, hogy több ezer alkatrésznél nem végezték el az előírt tesztelést, saját üzemében vizsgálatot kezdeményezett az ügyben. Felettesei a vizsgálatot letiltották, Divincenzót pedig alcsonyabb beosztással áthelyezték a General Electric egy Cincinnatiban működő másik üzemébe. A 400-as sorozatból eddig 18 Boeing 737-es gépet állítottak forgalomba különböző légitársaságok járatain. A British Midland Airways, amely két ilyen gépet kapott, a vasárnapi katasztrófa után leállította a másik 400-as sorozatú 737-es gépet. Hasonlóképpen leállította 400-as sorozatú új Boeing 737-esét két másik kisebb brit légitársaság is, az Air UK Leisure és a Dan Air.+++
1989. január 10., kedd 13:33
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
(NŐI HANG) Budapestről ma feladtam Önöknek a kabaré felvételt, majdnem az egészet, jó háromnegyed részét, ami felfért egy szalagra átmásolva, és egy további gyors információ: éjjel-nappal folyik a nyilvános kabaré előkészítése. Öt humorista, a Grétsy nyelvész és rádiósok válogatnak több száz órás anyagból. Készüljenek fel! Főleg a gyengéket, a Nyitrait, a Pestit, a Makvárit, a Kézdit és az autós műsort meg a híreket fogják eredetiben kipécézni, ez most már világos, meg a sportot. Öt humorista és nyelvészek. Erre van pénzük. Műsoridő még nincs kitűzve. Ne hagyják magukat kifigurázni!"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|