Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 10.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Sztrájkok az áremelések miatt (SZER, Hírek)

Tegnap több tízezer munkás 10 perces figyelmeztető sztrájkkal tiltakozott a legutóbbi áremelések ellen Szabolcs-Szatmár megyében. Az akciót a helyi szakszervezeti vezetőség is támogatta. A szakszervezetek országos vezetői már korábban rámutattak, hogy a drágulás tiltakozó munkabeszüntetéseket válthat ki. A Csongrád megyei munkásvezetők Németh Miklós miniszterelnökhöz intézett nyílt levélben bírálták az áremeléseket. A tegnapi áremeléseket követően ez évre további drágulásokat helyzetek kilátásba.

Boeing 737-es katasztrófája - kettős hajtóműhiba rejtélye - lead (1.rész)

Köves Tibor, az MTi tudósítója jelenti:
London, 1989. január 10. kedd (MTI-tud) - Nagy-Britanniában minden figyelem a vasárnap este kényszerleszállás közben lezuhant Boeing 737-es utasszállítógép mindkét hajtóművének egyidejű meghibásodására irányul. A légiszerencsétlenség 44 ember halálát okozta. Nyolcvanketten élték túl a katasztrófát, valamennyien kisebb-nagyobb sérülésekkel. Sokuk állapota súlyos vagy válságos. Keddre virradóra a halálos áldozatok számát 46-ról 44-re helyesbítették, miután két holtnak vélt utas nevét megtalálták a négy különböző kórházban ápolt sebesültek listáján.

A szakértők szerint egy a sokmillióhoz az esélye annak, hogy a
legkorszerűbbnek tekintett, egy hajtóművel is biztonságosan
leszállni képes gépen mindkét hajtómű felmondja a szolgálatot. Az
eddigi vizsgálat viszont megerősítette, hogy a British Midland
Airways London-Belfast járatán közlekedő, legújabb sorozatú Boeing
737-es gépének először a baloldali hajtóműve gyulladt ki felszállás
után tíz perccel, majd ennek leállítása és eloltása után 15 perccel,
kényszerleszállás közben, kigyulladt a jobboldali hajtóműve is.

    A szakértők és közvélemény figyelme most egyre inkább az
amerikai General Electric és a francia Snecma konzorciumban gyártott
CFM-56-3 mintájú turbómotorjára összpontosul. Ilyen megnövelt
teljesítményű motorokkal szerelték fel a három méterrel
meghosszabbított Boeing 737-esek 1984. óta gyártott 300-as, illetve
a tavaly kibocsátott 400-as szériáját. Ez utóbbi sorozatból került
ki a British Midland Airways most lezuhant gépe is.

    Csak most, a 12 héttel ezelőtt forgalomba állított vadonatúj gép
katasztrófája nyomán került nyilvánosságra, hogy a CFM-56-3 mintájú
motorral felszerelt 737-eseknél a legutóbbi másfél évben már
legalább kétszer előfordult mindkét hajtómű egyidejű leállása. Az
Egyesült Államokban, illetve Görögországban bekövetkezett defektek
azonban nem kaptak sajtónyilvánosságot, mivel a szóban forgó két
esetben a még utazómagasságban levő gépek hajtóműveinek
újrabeindításával sikerült elkerülni a katasztrófát. (folyt.)


1989. január 10., kedd 13:27


Vissza »


Boeing 737-es katasztrófája - kettős motorhiba rejtélye - lead (2.rész)

Nagy megdöbbenést keltett kedden a Daily Mail New York-i
tudósítójának az a jelentése, hogy a General Electric egyik
Seattle-i szerelőműhelyének volt üzemvezetője a közelmúltban pert
indított vállalata ellen a CFM-56-3-as turbómotorhoz gyártott
különböző alkatrészek minőségi bevizsgálásának elmulasztása, illetve
hamisított minőségellenőrzési bizonylatok kiadása miatt.

    A perirat másolatával dokumentált tudósítás szerint Anthony
Divincenzo üzemvezető 1988. tavaszán jelentette feletteseinek, hogy
a cég által gyártott időzítő szelepeknél nem végezték el az előírt
műszaki tesztelést és - ennek elkendőzésére - az ellenőrzés
elvégzését tanusító hamisított bizonylatokkal küldtek a szóban forgó
alkatrészeket a CFM-56-3-as motorok egyes részegységeit összeszerelő
üzembe.

    Miután Anthony Divincenzo megállapította, hogy több ezer
alkatrésznél nem végezték el az előírt tesztelést, saját üzemében
vizsgálatot kezdeményezett az ügyben. Felettesei a vizsgálatot
letiltották, Divincenzót pedig alcsonyabb beosztással áthelyezték a
General Electric egy Cincinnatiban működő másik üzemébe.

    A 400-as sorozatból eddig 18 Boeing 737-es gépet állítottak
forgalomba különböző légitársaságok járatain. A British Midland
Airways, amely két ilyen gépet kapott, a vasárnapi katasztrófa után
leállította a másik 400-as sorozatú 737-es gépet. Hasonlóképpen
leállította 400-as sorozatú új Boeing 737-esét két másik kisebb brit
légitársaság is, az Air UK Leisure és a Dan Air.+++


1989. január 10., kedd 13:33


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

(NŐI HANG) Budapestről ma feladtam Önöknek a kabaré felvételt, majdnem az egészet, jó háromnegyed részét, ami felfért egy szalagra átmásolva, és egy további gyors információ: éjjel-nappal folyik a nyilvános kabaré előkészítése. Öt humorista, a Grétsy nyelvész és rádiósok válogatnak több száz órás anyagból. Készüljenek fel! Főleg a gyengéket, a Nyitrait, a Pestit, a Makvárit, a Kézdit és az autós műsort meg a híreket fogják eredetiben kipécézni, ez most már világos, meg a sportot. Öt humorista és nyelvészek. Erre van pénzük. Műsoridő még nincs kitűzve. Ne hagyják magukat kifigurázni!"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD