|
|
|
|
Boeing 737-es katasztrófája - kettős hajtóműhiba rejtélye - lead (1.rész)
|
Köves Tibor, az MTi tudósítója jelenti:
London, 1989. január 10. kedd (MTI-tud) - Nagy-Britanniában minden figyelem a vasárnap este kényszerleszállás közben lezuhant Boeing 737-es utasszállítógép mindkét hajtóművének egyidejű meghibásodására irányul. A légiszerencsétlenség 44 ember halálát okozta. Nyolcvanketten élték túl a katasztrófát, valamennyien kisebb-nagyobb sérülésekkel. Sokuk állapota súlyos vagy válságos. Keddre virradóra a halálos áldozatok számát 46-ról 44-re helyesbítették, miután két holtnak vélt utas nevét megtalálták a négy különböző kórházban ápolt sebesültek listáján.
A szakértők szerint egy a sokmillióhoz az esélye annak, hogy a legkorszerűbbnek tekintett, egy hajtóművel is biztonságosan leszállni képes gépen mindkét hajtómű felmondja a szolgálatot. Az eddigi vizsgálat viszont megerősítette, hogy a British Midland Airways London-Belfast járatán közlekedő, legújabb sorozatú Boeing 737-es gépének először a baloldali hajtóműve gyulladt ki felszállás után tíz perccel, majd ennek leállítása és eloltása után 15 perccel, kényszerleszállás közben, kigyulladt a jobboldali hajtóműve is. A szakértők és közvélemény figyelme most egyre inkább az amerikai General Electric és a francia Snecma konzorciumban gyártott CFM-56-3 mintájú turbómotorjára összpontosul. Ilyen megnövelt teljesítményű motorokkal szerelték fel a három méterrel meghosszabbított Boeing 737-esek 1984. óta gyártott 300-as, illetve a tavaly kibocsátott 400-as szériáját. Ez utóbbi sorozatból került ki a British Midland Airways most lezuhant gépe is. Csak most, a 12 héttel ezelőtt forgalomba állított vadonatúj gép katasztrófája nyomán került nyilvánosságra, hogy a CFM-56-3 mintájú motorral felszerelt 737-eseknél a legutóbbi másfél évben már legalább kétszer előfordult mindkét hajtómű egyidejű leállása. Az Egyesült Államokban, illetve Görögországban bekövetkezett defektek azonban nem kaptak sajtónyilvánosságot, mivel a szóban forgó két esetben a még utazómagasságban levő gépek hajtóműveinek újrabeindításával sikerült elkerülni a katasztrófát. (folyt.)
1989. január 10., kedd 13:27
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
(NŐI HANG) Budapestről ma feladtam Önöknek a kabaré felvételt, majdnem az egészet, jó háromnegyed részét, ami felfért egy szalagra átmásolva, és egy további gyors információ: éjjel-nappal folyik a nyilvános kabaré előkészítése. Öt humorista, a Grétsy nyelvész és rádiósok válogatnak több száz órás anyagból. Készüljenek fel! Főleg a gyengéket, a Nyitrait, a Pestit, a Makvárit, a Kézdit és az autós műsort meg a híreket fogják eredetiben kipécézni, ez most már világos, meg a sportot. Öt humorista és nyelvészek. Erre van pénzük. Műsoridő még nincs kitűzve. Ne hagyják magukat kifigurázni!"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|