|
|
|
|
Óriásbicikli
|
Berlin, 1989. január 1O. kedd (MTI-tud.) - 65O munkaóra befektetéssel a világ legnagyobb kerékpárját barkácsolta össze a Frankfurt/Oder megyei Kolpinban élő Dieter Senft karosszérialakatos. Az NDK televíziójának egyik szórakoztató műsorában a nézők milliói által megcsodált jármű hossza 625 centiméter, a nyereg 28O centiméter magasságban van, így különleges, a repülőgépekre való beszállásnál használt szerkezetre emlékeztető lépcsőn lehet csak fölpattanni a nem mindennapi járgányra.
A szerkezet önsúlya kereken 2OO kilogram, nem csekély erő szükséges tehát elindításához - no meg ügyesség az ingatag alkotmány egyensúlyban tartásához. Mindez azonban nemcsak az építőnek sikerült: Olaf Ludwig, a szöuli olimpián országúti kerékpározásban egyéni aranyérmet szerzett sportoló a tv-nézők szeme láttára nyergelte meg a túlméretezett drótszamarat, amelynek elkészítéséhez a konstruktőr összesen 6O méter, 26 milliméter átmérőjű acélcsövet használt fel. Dieter Senft, aki tavaly megépített mini-háromkerekűjével (83 cm hosszú, 47 cm széles, 47 cm magas) már bekerült a rekordokat számontartó Guinness-könyvbe, most olyan szárnyas kerékpáron töri a fejét, amelynek segítségével az ember a levegőbe emelkedhet. +++
1989. január 10., kedd 07:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|