|
|
|
|
Légikatasztrófa - tudósítói (1. rész)
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1989. január 9. hétfő (MTI-tud) - Legalább 37 halálos és több mint 80 sebesült áldozata van a British Midland Airways London-Belfast járaton kényszerleszállás közben vasárnap este lezuhant utasszállító gépének. A húsz napon belül bekövetkezett második nagy-britanniai légikatasztrófát ezúttal minden jel szerint nem szabotázs, hanem a csaknem vadonatúj Boeing műszaki hibája okozta.
A rövid és középtávon közlekedő két motoros Boeing 737-400-as a heathrowi repülőtérről 118 utassal és 8 fős hajózó személyzettel indult a 70 perces repülőútra lévő Belfastba. A pilóta tíz perccel a felszállás után jelentette a londoni irányítótoronynak, hogy a baloldali hajtómű kigyulladt. Miután a motortüzet sikerült eloltani, a gép nem fordult vissza, hanem folytatta útját. Néhány perc múltán ismét kigyulladt a baloldali hajtómű, ekkor a pilóta a British Midland Airways Londontól 190 kilométerre lévő kelet-közép-angliai kisegítő repülőterétől kért engedélyt kényszerleszállásra. Már a Leicester megyei Kegworth városka mellett fekvő repülőtérhez közeledett a gép, amikor jobboldali motorja is kigyulladt. A gép a fővárostól északnak tartó forgalmas M1-es autópálya árokpartjára zuhant, alig másfél kilométernyire a kifutópálya betonjától. Elsőként az autópályán leálló gépkocsikból siettek a lezuhant gép utasainak segítségére. Csak a pilóta szakértelmének köszönhető, hogy az utasok többsége túlélte a katasztrófát. Nem az orrával, hanem farokrészével ért először földet a Boeing 737-es, így - bár a gép három darabra szakadt - nem gyulladt ki. A törzsrészben helyetfoglaló utasok túlnyomó többsége életben maradt, jóllehet csaknem mindannyian megsérültek, sokan súlyosan. Több mint 80 embert mentettek ki élve a roncsok közül a már jóelőre riasztott és perceken belül nagy erőkkel a helyszínre érkezett tűzoltó és mentőalakulatok. A lezuhanás után nyolc órával emelték ki élve az utolsó roncsok közé szorult áldozatot. Négy utast még nem találtak meg. Életben maradt a pilóta is, állapota válságos. (folyt.)
1989. január 9., hétfő 09:54
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|