Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 09.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Képviselő visszahívása (Kasza László, SZER)

Szombaton két és fél óra alatt összegyűlt Zuglóban a 45-ös számú választókerületben mintegy 2000 aláírás annak érdekében, hogy tartsanak szavazást Dauda Sándor képviselő visszahívása ügyében. Az aláírásgyűjtési akciót a zuglói Közéleti Tömörülés kezdeményezte. A szórólapok szerint a választók azért nincsenek megelégedve Dauda tevékenységével, mert 1985 óta nem tartott képviselői beszámolót, a parlamentben a bős-nagymarosi vízlépcsőrendszer megépítése mellett szavazott,

Légikatasztrófa - tudósítói (1. rész)

Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1989. január 9. hétfő (MTI-tud) - Legalább 37 halálos és több mint 80 sebesült áldozata van a British Midland Airways London-Belfast járaton kényszerleszállás közben vasárnap este lezuhant utasszállító gépének. A húsz napon belül bekövetkezett második nagy-britanniai légikatasztrófát ezúttal minden jel szerint nem szabotázs, hanem a csaknem vadonatúj Boeing műszaki hibája okozta.

A rövid és középtávon közlekedő két motoros Boeing 737-400-as a
heathrowi repülőtérről 118 utassal és 8 fős hajózó személyzettel
indult a 70 perces repülőútra lévő Belfastba. A pilóta tíz perccel a
felszállás után jelentette a londoni irányítótoronynak, hogy a
baloldali hajtómű kigyulladt. Miután a motortüzet sikerült eloltani,
a gép nem fordult vissza, hanem folytatta útját. Néhány perc múltán
ismét kigyulladt a baloldali hajtómű, ekkor a pilóta a British
Midland Airways Londontól 190 kilométerre lévő kelet-közép-angliai
kisegítő repülőterétől kért engedélyt kényszerleszállásra.

    Már a Leicester megyei Kegworth városka mellett fekvő
repülőtérhez közeledett a gép, amikor jobboldali motorja is
kigyulladt. A gép a fővárostól északnak tartó forgalmas M1-es
autópálya árokpartjára zuhant, alig másfél kilométernyire a
kifutópálya betonjától. Elsőként az autópályán leálló gépkocsikból
siettek a lezuhant gép utasainak segítségére.

    Csak a pilóta szakértelmének köszönhető, hogy az utasok többsége
túlélte a katasztrófát. Nem az orrával, hanem farokrészével ért
először földet a Boeing 737-es, így - bár a gép három darabra
szakadt - nem gyulladt ki. A törzsrészben helyetfoglaló utasok
túlnyomó többsége életben maradt, jóllehet csaknem mindannyian
megsérültek, sokan súlyosan.

    Több mint 80 embert mentettek ki élve a roncsok közül a már
jóelőre riasztott és perceken belül nagy erőkkel a helyszínre
érkezett tűzoltó és mentőalakulatok. A lezuhanás után nyolc órával
emelték ki élve az utolsó roncsok közé szorult áldozatot. Négy utast
még nem találtak meg. Életben maradt a pilóta is, állapota válságos.
(folyt.)


1989. január 9., hétfő 09:54


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

Egy hirt adok, Örsi Éva. A Független Kisgazda, Földmunkás és Polgári Párt XIII. kerületi szervezete január 9-én a Rajk László utca és Dráva utca sarkán lévő Junior-étteremben a fővárosban elsőként mondotta ki megalakulását. Oláh Elemér titkár hangsúlyozta a kisgazdapárti mozgalom folytonosságát, kiemelvén, hogy mint politikai párt kívánnak működni. Tevékenységükkel mindenekelőtt az ország nehéz gazdasági helyzetéből való kilábalást kívánják elősegíteni. Hirdetik és terjesztik a társadalmi megújuláshoz szükséges gondolatmenetet, felvállalják a kisvállalkozók és a magánegzisztenciák politikai védelmét.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD