|
 |
 |
 |

A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (1. rész)
|

1989. január 9., hétfő - A budapesti belvárosban tavaly májusban bevezetett forgalomszabályozás eredményeként mérséklődött a zaj és a szenyezettség, annak ellenére, hogy a forgalom a vártnál kisebb mértékben csökkent - tájékoztatták a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságán az MTI munkatársát.
Sipos László csoportvezető elmondta, hogy a kísérleti szabályozás bevezetését annak idején a nagyfokú zaj és a légszennyezettség, illetve a közlekedési és a parkolási szabályok tömeges megsértése indokolta. A közlekedési ártalmak már komolyan veszélyeztették a belváros értékeit is. Az intézkedéssel a Fővárosi Tanács azt kívánta elérni, hogy a belvárosba igyekvők ne személyautóval közlekedjenek, s azt is, hogy lehetőség szerint az ott dolgozók se gépkocsival járjanak munkahelyükre. A most elkészített értékelés szerint a forgalom a belvárosban 5 százalékkal, mig az úgynevezett védett területen több mint 16 százalékkal csökkent. A zajhatás ezzel összefüggésben gyakorlatilag a felére mérséklődött: a levegő szénmonoxid szennyezettsége egyötödére, a nitrogéndioxiddal kapcsolatban egyharmadára, ólomszennyezettsége egynegyedére csökkent. E pozitív hatások mellett viszont az átmenő forgalomra kijelölt helyeken - a Petőfi Sándor és az Apáczai Csere János utcában - a zajterhelés kismértékben nőtt, ott is tisztább lett viszont a levegő az autók egyenletes haladása miatt. Az ellenőrzésekkor tapasztaltak szerint sokan engedély nélkül hajtottak be a területre. A magángépkocsiknak több mint a fele, az állami rendszámú autóknak mintegy 40 százaléka, az áruszállító járműveknek pedig mintegy 7 százaléka hagyta figyelmen kívül a rendelkezést. Többen az engedély meghamisításával, a rajta szereplő rendszám átírásával próbálták kijátszani a hatóságokat, mások állandó lakosnak jelentkeztek be rokonaikhoz, ismerőseikhez, így járva ki maguknak az engedélyt. Ennek eredményeként az övezetben lévő parkolóhelyek számánál négyszer több engedély kiadására kényszerültek az illletékesek. A felmérések szerint az övezetbe jogosan behajtó autók több mint 50 százaléka taxi volt. Sok volt a térségben hosszasan parkoló, lezárt taxi is, s ez ugyancsak visszaélésre enged következtetni. Az intézkedés jelentősen javította a belváros tömegközlekedését. A 15-ös autóbuszok és az új járat, a 15/a is a menetidő betartásával közlekedhetett.(folyt.köv.)
1989. január 8., vasárnap 17:41
|

Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
MTV2 nézői telefonok
Békéscsaba 26-775: Dobos Attila nagylemezt kér.
- A műsor megindulásának első percétől nézem a műsort, a sky-t és a Supert is szoktam nézni, és mondhatom, nem kell szégyenkeznünk. Rendkívül tetszik maga a keret, a fesztelenség, rertdkivül jók a videoklippek, nem harsány a műsor, ugy hogy tartsák ezt a szinvonalat, ugy hogy tartsák ezt a nívót, én teljesen ott hagytam az l-es műsort, amióta megindultak. Köszönöm hogy meghallgattak.
- Geribi Miklósné vagyok, 206-069 Dobos Attila nagylemezt kér. A műsoruk az nagyon jó, szép, változatos, nagyon sok sikert kívánok a további programokhoz.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. január 8. Levelet kaptam Pártay Tivadartól, amelyben megbízott a kisgazdapárt pártfőügyészi tisztség éves ellátásával. Nagyon elgondolkodtatott ez a megbízás, mert megtiszteltetésnek és eddigi munkám elismerésének tekintettem. Közrejátszhatott ebben, hogy közismert volt apám egykori kisgazdapárti tagsága, és különösen az, hogy 1945-ben ő szervezte újjá a pártot Vas megyében. Én akkortájt 1946-1949-ig, mint pécsi egyetemi hallgató, mezei jogászként a szombathelyi Nyugati Kis Újság munkatársa voltam."
|
|
 |
 |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
 |
|