Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 06.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Kézdi Pál, SZER, Világhíradó

A párt által képviselt és fenntartott rendszer csődbe vitte az országot. A kudarcok és a társadalmi nyomás hatására már hajlandó konzultálni időnként - válogatva az alternatív mozgalmakban -, sőt hajlandó - elvben - az általa meghozott döntések végrehajtásába is bevonni őket. A hatalom monopóliumának ezt a meggyengült formáját nevezték aztán el szocialista pluralizmusnak.

IL-76-os katasztrófája - vizsgálati eredmény

Moszkva, 1989. január 6. péntek (MTI-tud.) - A most befejeződött vizsgálat szerint a személyzet hibája okozta a múlt év decemberében az örményországi Leninakán mellett az IL-76-os katonai szállítógép katasztrófáját. Mint ismeretes, a légijármű mentőalakulatokat és gépeket vitt az örményországi földrengés nyomán kezdődött mentési munkálatokhoz dcember 11-én, amikor a leninakáni repülőtér közelében hegyfokba ütközött és szétroncsolódott.

A vizsgálóbizottság elnöke, B. Beresztovij altábornagy a
Krasznaja Zvezda tudósítójának elmondta: a gép parancsnoka rosszul
állította be a légköri nyomásra vonatkozó - az irányítótoronyból
helyesen közölt - adatot a barometrikus magasságmérőn, ami ahhoz
vezetett, hogy a legénység a reptér megközelítése folyamán mindvégig
nagyobb magasságot feltételezett a valóságosnál, ezért ütköztek a
kimagasló szirtbe. Mindezt a vizsgálat a repülési adatokat, a
személyzet és az irányító torony beszélgetéseit őrző ,,fekete
doboz,, adatainak elemzésével derítette ki. A vizsgálat azt is
megállapította, hogy a repülőgép és minden berendezése kifogástalan
állapotban volt.

    A vizsgálóbizottság vezetője azzal magyarázta ezt az emberi
hibát, hogy a legénység túlterhelt volt, hiszen szinte
frontkörülmények között dolgoztak azokban a nehéz napokban. A
segíteniakarás nemes szándéka a biztonsági előírások figyelmen kívül
hagyásával párosult; a személyzet minimális pihenőidővel dolgozott
hosszabb időn át, és ez a légiforgalomban megengedhetetlenül nagy
kockázatot jelent - szűrte le a tanulságot Beresztovij
altábornagy.+++


1989. január 6., péntek 11:14


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallható telefonüzenete:

Jó napot kívánok! (BEMONDJA NEVÉT) ...vagyok. Ne haragudjanak, hogy zavarom Önöket, de amit a Hallgatók Fórumában hallani, hogy egy telefonáló valószínűleg roppantul kultúrálatlanul telefonál, azt Önök ugyanúgy... miért kel1 visszaidézni? Azt hiszem, hogy erre nincs szükség. Ezzel kapcsolatban csak ezt szerettem volna mondani, valamint, hogy a német kiejtésüket nem ártana roppantul, az összes Szabad Európa dolgozójának feljavítani. Egy példa: a heute-t rendszeresen hajténak mondják. Aki Magyarországon németül tanul, azt hiszem, hogy az nagyon rossz. Köszönöm, ennyit szerettem volna
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD