Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 01.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Legitimáció (Kemény István, SZER)

A legitimáció problémájáról és a demokratikus legitimáció magyarországi lehetőségeiről tett közzé alapvető tanulmányt Szabó Miklós a Medvetánc új számában. A cikk első fele a legitimáció fogalmát tisztázza. Elutasítja azt az elterjedt szóhasználatot, amelyben a legitimáció az ideológia szinonimája. Vagyis olyan érvrendszer, amely egy politikai álláspont, gyakorlat vagy rendszer igazolására szolgál.

Kisiparosok növekvő részvétele a személy- és teherfuvarozásban (1. rész)

1989. január 2., hétfő - Az idén várhatóan a múlt évinél lényegesen nagyobb részt vállalnak a kisiparosok a személy- és teherfuvarozásban, mivel január 1-jétől kedvezően változott a közúti szolgáltatásokról és közúti járművek üzemben tartásáról szóló jogszabály. Lehetővé vált, hogy a kisvállalkozók bekapcsolódjanak a külföldi fuvarozásba, az autóbusszal történő személyszállításba. A jogszabály már nem korlátozza, hogy a kisiparosok, vállalkozók hány személy- és tehergépkocsit üzemeltessenek. A Kisiparosok Országos Szervezetének véleménye szerint ugyanakkor számolni kell azzal is, hogy szigorodó szakmai követelmények miatt - a pályaalkalmassági, és a helyismereti vizsgálat, a közlekedési ismeretek rendszeresebb számonkérése - sokan nem vállalkoznak e szolgáltatásra. A kisiparosok országos érdekvédelmi, érdekképviseleti szervezete már az elmúlt év végén megállapodott a Volán oktatási központjával, valamint a KIOSZ oktatási központtal, hogy közösen készítik fel a jelentkezőket, a gyakorló és leendő kisiparosok továbbképzésére tanfolyamokat szerveznek.

Az új jogszabály szerint az egynél több gépkocsit üzemeltető
vállalkozó telephelyen köteles tárolni személy- vagy
tehergépkocsiját, sőt tíznél több gépjármű esetén a megfelelő
műszerezettségű telephely fenntartása is követelmény. Várhatóan
ennek a feltételnek sok kisiparos nem képes eleget tenni. A KIOSZ
országos szervezete és a helyi, megyei érdekvédelmi szervezetek
ezért együttműködési szerződést kívánnak kötni a fuvarozó
vállalatokkal. Keresik azokat az állami gazdaságokat,
termelőszövetkezeteket is, amelyek megfelelő telephellyel
rendelkeznek, van szabad javító, szolgáltató kapacitásuk, díjazás
ellenében vállalják a tehergépkocsik, az autóbuszok rendszeres
tárolása mellett a számlázást, a pénzforgalom lebonyolítását is. Az
első ilyen típusú megállapodást a SZÖVAUT-tal hozzák létre
januárban.

    A nagyvállalatoknak különösen a kistelepülések közötti
forgalomban okoz gondot a helyközi járatok üzemeltetése. Mivel az új
jogszabály szerint kisiparos is végezhet személyszállítást
autóbusszal, az előzetes felmérések szerint e tevékenységbe is sokan
kapcsolódnak be. Az autóbuszok kis- és nagyjavítása az állami
vállalatok telephelyein oldható meg a leggazdaságosabban.
(folyt.köv.)


1989. január 1., vasárnap 12:48


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Kisiparosok növekvő részvétele a személy- és teherfuvarozásban (2. rész)

Ezért a KIOSZ a Volán vállalatokkal is megkezdte egyeztető
tárgyalásait. Hasonló megbeszéléseket folytat a a KIOSZ személy- és
teherfuvarozó szakmai tagozata a Hungarocargo Nemzetközi Fuvarozó
Vállalattal a kisiparosok által végzendő külföldi közúti
szállításokról. (MTI)


1989. január 1., vasárnap 12:49


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jóestét kivánok RÓZSAFA jelige vagyok.A rádió valamennyi kedves dolgozójának és munkatársának nagyon boldog újévet kivánok, jó erőt és egészséget.Szeretném egy kérdéssel kezdeni a beszélgetésemet, és pedig,hogy tessenek szívesek választ adni arra,hogy a székely himnusz kinek a szerzeménye, és mikor keletkezett a verse, illetve a szövege. És a Himnusz körülményeiről is nagyon szeretnék valamit hallani a Hallgatók Fóruma című műsorban."
III/III jelentés BOROS IMRE/FKgp-ról egy oldal

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD