Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 22.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A TDDSZ Környezetvédelmi Csoportjának a közleménye

"... érthetetlenek számunkra az Ellenzéki Kerekasztal és a ,,Dunáért,, alapítvány nyilatkozatai, amelyek kételkednek a bizottságok résztvevőinek szakmai elkötelezettségében, tudományos őszinteségében."
SZER, Világhíradó:

Németh Miklós nyilatkozata

"A kormány, a pekingi diákmozgalom szétverése után megerősítette elhatározását, hogy Magyarországon nem fognak erőszakkal megoldani belpolitikai kérdéseket. A fegyveres erőkkel nem fognak nálunk visszaélni - nyilatkozta Németh Miklós Bild am Sonntag című nyugatnémet lapnak."

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének nyílt levele a Minisztertanács elnökének (1. rész) (OS)

Budapest, 1989. április 14., péntek - A Magyar Közúti Fuvarozók
Egyesülete, mint az ország közúti, személy- és árufuvarozásában
döntő szerepet betöltő vállalatok szakmai, érdekvédelmi szervezete
alapvető feladatának tesz eleget, amikor a kormányzat figyelmét a
leghatározottabb módon felhívja az autópálya-használati díj
tervezett bevezetésének következményeire.

    Szükségesnek tartjuk annak megállapítását, hogy az országos
közúthálózat és autópályahálózat fejlesztésére elkülönített korábbi
bevételek nem a meghirdetett célokat szolgálták; a kormányzat most
tervezett intézkedése kényszerhelyzetben született, ez azonban csak
rövid távon jelenthet megoldást. Hosszú távon változatlanul nem
biztosított a közúthálózat és autópályahálózat fejlesztése.

    1. Mi, a közutakat hivatásszerűen használó vállalatok és egyéb
szervezetek képviselői szükségesnek tartjuk a költségvetéstől
független útfejlesztési alap létrehozását. Az útfejlesztési alapba
bevonható forrásokat 1989-re, illetve hosszabb távra külön kell
megállapítani. E források megteremtéséről az államnak kell
gondoskodnia. Felajánljuk szakmai ismereteinket az ezzel kapcsolatos
kormányintézkedések előkészítéséhez. Ezzel egyszersmind kérjük a
kormányt, hogy az intézkedések véglegesítését halassza el.

    2. Csak olyan rövid- és hosszú távú intézkedéseket támogatunk,
amelyek nem okozzák a magarorszgi közúti forgalom kialakult
szerkezetének erőszakos megváltoztatását. Elengedhetetlenül fontos
ugyanakkor, hogy a közutak fejlesztésére fordítható források
megteremtésénél a várható negatív hatásokat széles körűen vegyék
figyelembe. Egyebek között azt, hogy:

    - a közúti személy- és árufuvarozási piac versenyfeltételei
romlanak, az útadó áthárítása inflációs hatást vált ki,

    - a közúti fuvarozásban használt járműpark leromlott műszaki
állapota fokozott balesetveszélyt, környezetszennyeződést okoz,

    - az autópálya-használati díj bevezetésének visszahatásaként
várható intézkedés (autópálya-használati díj, fuvarozási
engedélykorlátozás, stb.) halmozott költségtöbbletet,
devizakiadásokat, korlátozásokat okoz a magyar fuvarozók részére
külföldön,

    - a közlekedési kormányzat deklarálta, hogy az ország
közlekedéspolitikáját összhangba hozza az Európai Gazdasági Közösség
liberalizációs lépéseivel, és hazánk európai tranzitszerepének
növelésére törekszik. A tervezett intézkedések ennek ellentmondanak.
(folyt.köv.)


1989. április 14., péntek 19:02


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"Legyenek szívesek megmondani azt a 2-3 burgenlandi címet ahova lehetne menni szüretelni a Hallgatók Fórumában. Legyenek szívesek megismételni, mert a múltkor nem tudtuk felírni. Köszönöm. - ZENEÉRTŐ: Most hallgattam a Hitler ellenes július 20-i merényletről szóló Figyelő adásukat. Már előzőleg/reggel hiányoltam,hogy a 45.évfordulón azért mégis a Kalendáriumban meg kellett volna emlékezni órla, de hát ez egy 20 perces adás volt. Figyeltem a neveket ezekről én sokat olvastam és egyszerre csak azt hittem hogy most egy új összeesküvőt fedeztek fel 45 évvel később folyton először Peskot értettem, aztán rájöttem hogy a bemondónő Treskót mond, ami hihetetlen, mert német nyelvterületen élő hölgynek illene tudni, hogy azt Treszkonak ejtik és ezt vagy 3-4-szer egymásután talán még többször is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD