Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › június 01.
1989  1990
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Országgyülési képviselők nyilatkozata

"Ez a repülőtér jelenleg is alkalmas arra, hogy területén a legnagyobb szállító repülőgépek is leszállhassanak. Meggyőződésünk, hogy a kunmadarasi repülőtér felújítása és tranzit létesítménnyé történő kiépítése gazdaságosabb megoldást jelentene egy teljesen új létesítmény megvalósításánál. Nyilatkozatunkkal felhívjuk a kormányzat figyelmét arra, hogy majdani döntésekor mérlegelje azokat a kedvező lehetőségeket, melyek már jelenleg is adottak e nagy jelentőségü beruházás megvalósításához. "
Amerika Hangja, Világhíradó:

Nyugatról hazatérő magyarok

"Enyhülést ad azonban azok öröme, akik megérték és visszatérhettek: Varga Béla bátyám, aki részt vehetett az új szabad magyar parlament megnyitásán, Király Béla professzor, aki tagja lett a Nemzetgyűlésnek, Kővágó József, Budapest volt polgármestere - beszélt a városi tanács ülésén -, Szapári Gyuri, aki a Nemzetközi Valutaalap képviselőjeként tartózkodik Budapesten, Lipták Béla, akivel együtt kezdtük emigráns életünket; és szerveztük a világszövetséget. Most a magyar környezet tisztaságáért verekszik odahaza."

A Parlamentben folytatódtak az államtitkári meghallgatások (1. rész)

1990. június 1., péntek - Újabb közigazgatási államtitkárjelölteket hallgatott meg az Országgyűlés gazdasági bizottsága pénteki ülésén. Elsőként Gyurkovics Sándor kapott lehetőséget a bemutatkozásra és tervei felvázolására. A közlekedési és hírközlési tárca leendő közigazgatási államtitkára az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán szerezte meg doktorátusát 1959-ben. Azóta a közlekedés különböző területein jogászként dolgozik.


A jelölt elmondta, hogy személyes tapasztalatai szerint az a
társadalmi, erkölcsi és gazdasági válság, amely az országban
tapasztalható, tükröződik a közlekedésben és a hírközlésben is.

    Gyurkovics Sándor jó szakembergárdával, az eddiginél lényegesen
kisebb létszámmal képzeli el az új minisztériumot, amelynek
munkájára a jólszervezettség, a rend és a fegyelmezettség lesz
jellemző. Úgy vélekedett: indokolt a közlekedésben is erősíteni a
piaci szemléletet. A közüzemi jellegű feladatoknál, azaz elsősorban
a menetrend szerint személyszállításban továbbra is megmarad
bizonyos központi irányítás, illetve koordináció, ám az
áruszállításban - mint már az eddigi példák is mutatják - megvannak
a piacosítás lehetőségei. Az úthálózat és a hírközlés fejlesztéséhez
elsősorban a privatizáció adhat lendületet - mondotta -, úgy tűnik,
hogy az ilyen jellegű infrastruktúra kiépítése, illetve működtetése
a jó üzletek közé tartozik, ezt jelzi az is, hogy nagyon sok a
külföldi jelentkező. Egyelőre azonban még nem született döntés
abban, hogy az állam szerepe és részvételi hányada mekkora legyen a
vállalkozásokban.

    A továbbiakban Lőrincz Györgyöt, a leendő munkaügyi államtitkárt
hallgatta meg a testület. A jelölt elmondta, hogy az Állami Bér- és
Munkaügyi Hivatal jogi főosztályának vezetője, s mindössze negyven
éves. Elsősorban azért vállalta a megbizatást, mert már eddig is
jelentős szerepet vállalt a munkajogi szabályozásban, s úgy véli,
hasznos elgondolásai vannak a továbblépést illetően is. Aláhúzta: a
Munkaügyi Minisztérium elveszti létalapját, ha megmarad a
hagyományos gyakorlat, s azt nem váltja fel a munkavállalók és
munkáltatók közötti érdekegyeztetés rendszere. Óvott attól, hogy a
kormány rövid távú előnyök érdekében kihasználja e két érdekcsoport
közötti nézetkülönbségeket, ebből ugyanis hosszú távon csak
hátrányok származhatnak. (folyt. köv.)



1990. június 1., péntek 16:55


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD