Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 11.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A BIT felhívása

"A Baloldali Ifjúsági Társulás nyilvános felhívással fordul hazánk társadalmi, politikai szervezeteihez, erőihez, melyben javasolja, hogy október 23-át nyilvánítsuk az Erőszakmentesség Napjává, s alkossuk meg az Erőszakmentesség Nemzeti Chartáját."
DLF, Késő esti adás:

Kommentár a magyar döntésről

"A magyarok az NDK-n kívül Csehszlovákiával és Romániával is hadilábon állnak. A feszültséget nem az ideológiai kérdések okozzák, hanem sokkal inkább az emberek javát szolgáló politika. Ha egy pillantást vetünk Romániára, akkor megtaláltuk a jelenlegi magyar eljárás kulcsát."

Trabant: egy tündöklő karrier szomorú vége (2.rész)


A megmaradó mintegy 9500 dolgozó mégsem érezheti biztonságban
magát. Annál is kevésbé, mert a kormány elutasította figyelmeztető
sztrájkjukkal nyomatékosított követelésüket: az állam engedje el a
Sachsenring adósságait, s egyúttal engedélyezze 3500 kétütemű
Trabant exportját Romániába és Bulgáriába. Az utóbbi tétel 46 millió
márka bevételkieséstől mentené meg a gyárat. A kormány azonban
hajthatatlan volt. Mint a pénzügyminisztérium rámutatott, a két
balkáni ország kereskedelmi mérlege az NDK-val szemben máris
hatalmas passzívumot mutat, s az év végéig várhatóan eléri, illetve
meghaladja az 1-1 milliárd márkát. Piacképes ellentétel híján szóba
sem jöhet a Trabant-export engedélyezése.

    Zwickauban, a szász iparvidék legnagyobb üzemében többnyire
borúlátóak a dolgozók. Tudják, hogy a négyütemű Trabant is csupán
átmeneti mentőöv. Ma még vevőre találnak - többnyire közületek,
vállalatok körében - a csaknem 20.000 márkába kerülő kocsik. Viszont
július 1. után aligha lesz bárki is hajlandó nemhogy 20.000, de még
10.000 nyugatnémet márkát is fizetni értük. A reális, piacképes ár
6-7000 DEM lenne - ami azonban újabb ráfizetést jelent majd a
gyárnak.

    A kiutat a válságos helyzetből minden bizonnyal a wolfsburgi
,,sógorok,, segítsége jelenti. Május 21-én gördül ki a Zwickau
melletti Moselban épített új szerelőcsarnokból az NDK-ban
összeszerelt első Volkswagen Polo. A tervek szerint októbertől napi
50, 1992-ben pedig napi 400 Polo készül majd itt. 1994-től napi
1200-ra, azaz évi 250 ezerre - növekszik a termelés mennyisége. Az
ár a hírek szerint megegyezik majd a Wolfsburgban készülő
modellekével (13.000 DEM).

    A Trabikból pedig lassanként emléktárgy lesz. Ma még
mindenesetre körülbelül kétmillió gurul belőlük az NDK útjain. A
tavaly őszi határnyitás nyomán mintegy nyolcezer kelt át az NSZK-ba,
s talált lekes hívekre, elnyerve az év autója büszke címet az
Elbától nyugatra élő németek körében. Sokan családi másodautónak
használják, élve egy nyugatnémet cég ajánlatával, mely katalizátort
fejlesztett ki és hozott forgalomba kifejezetten a Trabant-motorhoz.
Ilyen példánnyal jár munkába például Svájc bonni nagykövete, aki -
Spiegelben megjelent nyilatkozata szerint - lépést kíván tartani a
korral... Lehet, hogy a Citroe:n gyár híres CV-2 modelljét utánozva
a Trabi lesz a 90-es évek ,,rút kiskacsája,,? +++

Dorogman László (Berlin), MTI-Panoráma



1990. június 13., szerda 10:01


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (09.11-10.07) - Lázadás


Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Szeptember 11-én újra ülésezett a nemzeti kerekasztal. Számos részkérdésben megegyeztek a felek, az előző tárgyalási fordulókhoz képest rekordsebességgel. Az MSZMP politikusai igen engedékenynek bizonyultak, s a "harmadik oldal"-nak hívott fegyverhordozói is abbahagyták szerepjátszásukat, mindenre rábólintottak. Feltűnő volt, hogy sokszor még az aznap délelőtti vagy előző esti EKA-ülésen elhatározott követelést el sem mondhatta az EKA erre kijelölt politikusa, amikor Pozsgy szót kért, s szinte szóról szóra azt javasolta, amit az EKA előzetesen, zárt ajtók mögött, kitervelt."
SZER-hallgató telefonja:

"Lám, lám, csoda történt. Magyarországnak olyan kormánya van, melynek minden testrésze Budapesten van. Ezt bizonyítja két csodálatos lépése: Bős-Nagymaros és az NDK-sok. Köszönjük, magyar kormány."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD