Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 11.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A BIT felhívása

"A Baloldali Ifjúsági Társulás nyilvános felhívással fordul hazánk társadalmi, politikai szervezeteihez, erőihez, melyben javasolja, hogy október 23-át nyilvánítsuk az Erőszakmentesség Napjává, s alkossuk meg az Erőszakmentesség Nemzeti Chartáját."
DLF, Késő esti adás:

Kommentár a magyar döntésről

"A magyarok az NDK-n kívül Csehszlovákiával és Romániával is hadilábon állnak. A feszültséget nem az ideológiai kérdések okozzák, hanem sokkal inkább az emberek javát szolgáló politika. Ha egy pillantást vetünk Romániára, akkor megtaláltuk a jelenlegi magyar eljárás kulcsát."

A terv szerint: 1994-re elkészül az M1-es autópálya - Tájékoztató a MTESZ-ben

1989. október 30., hétfő - Javában dolgoznak már az M1-es autópálya Tatabánya és Győr közötti második pályájának építésén, amely várhatóan a jövő évben elkészül. Ezt követően kerülhet az M1-es autópálya győri elkerülő szakaszának kiépítésére; M1-es e szakaszához várhatóan még a jövő évben hozzákezdenek - ezt jelentették be azon a hétfői tájékoztatón, amelyet a MTESZ székházában tartottak az autópálya tervezésével kapcsolatos kérdésekről.

Az UVATERV képviselője elmondta: az M1-es autópálya Győrt
elkerülő szakaszának tanulmánytervei már korábban elkészültek,
jelenleg az engedélyezési dokumentumokat állítják össze. Az új út
Győr városát délről kerüli majd el, és az úgyenevezett közműsáv déli
oldalán halad, a 85-ös - Sopronba vezető - útig. E szakasz 23
kilométer hosszú lesz, és várhatóan 1993-ra készül el.

    A győri úgynevezett elkerülő szakasz építésével párhuzamosan
szeretnék elkezdeni a Győr és az országhatár közötti autópálya
további 44 kilométeres részének kiépítését is, amely 1994-re
készülne el. Ehhez kapcsolódna az M15-ös 15 kilométeres szakasza,
amely az M1-es autópályát kötné össze a csehszlovák országhatárral,
Rajka irányában. E pálya leágazása az M1-esről Levél községnél
lenne.

    A teljes beruházás költsége a számítások szerint mintegy 16
milliárd forint lesz, amelyre fedezetet az útalapból, valamint a
vállalkozásszerű építésből kell előteremteni. Ha Budapesten rendezik
meg az 1995-ös világkiállítást, akkor a megfelelő összeg
előteremtése, úgy tűnik, nem ütközik komolyabb nehézségbe.
Természetesen az M1-es és M15-ös autópálya említett szakaszát a
világkiállítás esetleges elmaradása esetén is meg kell építeni,
mivel az út már a jelenlegi forgalmat sem tudja kiszolgálni.

    Emellett - mondta az UVATERV szakértője - a többi magyarországi
autópálya építése szintén sürgetővé vált, ugyanis mind az M5-ös, az
M3-as, továbbá az M7-es pályák csak részben készültek el, s
továbbépítésüket nem lehet elodázni. (MTI)


1989. október 30., hétfő 12:02


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (09.11-10.07) - Lázadás


Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Szeptember 11-én újra ülésezett a nemzeti kerekasztal. Számos részkérdésben megegyeztek a felek, az előző tárgyalási fordulókhoz képest rekordsebességgel. Az MSZMP politikusai igen engedékenynek bizonyultak, s a "harmadik oldal"-nak hívott fegyverhordozói is abbahagyták szerepjátszásukat, mindenre rábólintottak. Feltűnő volt, hogy sokszor még az aznap délelőtti vagy előző esti EKA-ülésen elhatározott követelést el sem mondhatta az EKA erre kijelölt politikusa, amikor Pozsgy szót kért, s szinte szóról szóra azt javasolta, amit az EKA előzetesen, zárt ajtók mögött, kitervelt."
SZER-hallgató telefonja:

"Lám, lám, csoda történt. Magyarországnak olyan kormánya van, melynek minden testrésze Budapesten van. Ezt bizonyítja két csodálatos lépése: Bős-Nagymaros és az NDK-sok. Köszönjük, magyar kormány."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD