Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 11.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A BIT felhívása

"A Baloldali Ifjúsági Társulás nyilvános felhívással fordul hazánk társadalmi, politikai szervezeteihez, erőihez, melyben javasolja, hogy október 23-át nyilvánítsuk az Erőszakmentesség Napjává, s alkossuk meg az Erőszakmentesség Nemzeti Chartáját."
DLF, Késő esti adás:

Kommentár a magyar döntésről

"A magyarok az NDK-n kívül Csehszlovákiával és Romániával is hadilábon állnak. A feszültséget nem az ideológiai kérdések okozzák, hanem sokkal inkább az emberek javát szolgáló politika. Ha egy pillantást vetünk Romániára, akkor megtaláltuk a jelenlegi magyar eljárás kulcsát."

,,Szmog-szeánsz,, Győrött (1. rész)

1989. szeptember 2., szombat - Szmog-szeánszot tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület szombaton Győrött, az M1-es nemzetközi főútvonal városi átvezető szakasza melletti téren. Így a találkozón résztvevő Maróthy László környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter és Derzsi András közlekedési miniszter személyes tapasztalatokat szerezhetett arról az áldatlan helyzetről, amelyet a Győrt elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a belváros lakói már hosszú idő óta elszenvednek. A nyomasztó mértékű közúti tranzitforgalomból származó zajártalomról és légszennyezésről készült táblázatokat az arra járó városlakók is megszemlélték, és figyelemmel kísérték a kerekasztal-beszélgetést, amelyet időről-időre teljesen elnyomott a közlekedő gépjárművek motorberregése.

Kérdésekre válaszolva Derzsi András egyebek között elmondta: a
közlekedési tárca az elkerülő szakaszok építésének szorgalmazásával
meg kívánja oldani a túlterhelt városközpontok ügyét. Az M1-es
autópálya Tatabánya és az országhatár közötti szakaszán - kiemelten
a Győrt elkerülő szakaszt - az ország legfontosabb
közúthálózat-fejlesztési problémájaként tartják számon. A tervezési
előkészítést felgyorsították, és ez év szeptember közepén
elkészülnek az engedélyezési tervek. A finanszírozási forrásokat
nemzetközi versenykiírás alapján akarják előteremteni. A szükséges
egyeztetések után a 6.5 milliárd forintos munka a jövő évben
megkezdődik, és 1994-ben fejeződik be. Maróthy László egyebek között
rámutatott: a környezetvédelmi tárca, közösen a közlekedésivel,
ragaszkodik ahhoz, hogy 1991 után kizárólag négyütemű
személygépkocsik kerüljenek be Magyarországra. A lakossági deviza-
és használtgépkocsi-importtal kapcsolatban hangoztatta: ugyancsak a
közlekedési tárcával közösen elhatározták, nem fogják támogatni a
személygépkocsi-import vámtételének felemelését. Ezek a három-, négy
éves használt gépkocsik ugyanis környezetvédelmi szempontból még
mindig jobbak, mint amit újonnan importálunk.

    A továbbiakban elmondta: igényelhetjük a katalizátorral
felszerelt Ladák szállítását, ez esetben viszont számolni kell
azzal: az importáló fél követeli majd, hogy a magyar export
hasonlóan környezetkímélő legyen. Így olyan motorra lesz szükség
például a magyar autóbuszokba, amely motorikusan teszi lehetővé az
emisszió elviselhető mértékét. (folyt. köv.)


1989. szeptember 2., szombat 15:27


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (09.11-10.07) - Lázadás


Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Szeptember 11-én újra ülésezett a nemzeti kerekasztal. Számos részkérdésben megegyeztek a felek, az előző tárgyalási fordulókhoz képest rekordsebességgel. Az MSZMP politikusai igen engedékenynek bizonyultak, s a "harmadik oldal"-nak hívott fegyverhordozói is abbahagyták szerepjátszásukat, mindenre rábólintottak. Feltűnő volt, hogy sokszor még az aznap délelőtti vagy előző esti EKA-ülésen elhatározott követelést el sem mondhatta az EKA erre kijelölt politikusa, amikor Pozsgy szót kért, s szinte szóról szóra azt javasolta, amit az EKA előzetesen, zárt ajtók mögött, kitervelt."
SZER-hallgató telefonja:

"Lám, lám, csoda történt. Magyarországnak olyan kormánya van, melynek minden testrésze Budapesten van. Ezt bizonyítja két csodálatos lépése: Bős-Nagymaros és az NDK-sok. Köszönjük, magyar kormány."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD