Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 21.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyarországi Református Egyház Zsinata Elnökségének közleménye

"... levélben fordult dr. Papp Lászlához, a területileg illetékes nagyváradi püspökhöz Tőkés László temesvári lelkész ügyében. Kifejezte aggodalmát a kockázatot és veszélyt vállaló lelkész sorsának alakulásával kapcsolatban. Kérte az egyházi vezetőt: ha szükséges, vegye védelmébe és oltalmába Tőkés Lászlót."
BBC, Kaleidoszkóp:

Áremelések

"Ahogy Németh Miklós kormánya lépéseket tesz a piacgazdaság megteremtése irányában, s védi a magánvállalkozók érdekeit - a miniszterelnök konzekvensen kemény fellépést tanúsít a hivatalos szakszervezetekkel szemben. A szakszervezetek lapja, a Népszava mai száma azonban éles választ adott Németh Miklósnak. A miniszterelnököt bíráló vezércikke szerint a sztrájkok nem a húsipar, hanem a kormány ellen irányultak. Az akció figyelmeztetés volt, hogy az alacsony bérből élők nem képesek tovább csökkenteni szükségleteiket."

Többségi brit tulajdonba került a Ganz Vasúti Járműgyár

1989. augusztus 21., hétfő - Tizenkét millió font tőkebefektetéssel, 51 százalékos, tehát többségi brit tulajdonba került a Ganz Vasúti Járműgyártó Rt. Az erről szóló szerződést hétfőn írták alá a Hilton szállóban a magyar vállalat, illetve az angol Telfos Holdings P. L. C. vezetői, Beck Tamás kereskedelmi miniszter jelenlétében.

Az ezt megelőző sajtótájékoztatón közölték: az új vegyesvállalat
Ganz-Hunslet Vasúti Járműgyár Rt-ként kerül bejegyzésre. A
vállalkozás tervei között szerepel a korábban tetemes veszteséggel
működő budapesti gyár működésének, szervezetének és pénzügyi
gazdálkodásának teljes átszervezése. Gyártmányaik között lesznek
hagyományos Ganz vasúti járművek, motorvonatok, továbbá a
nyugat-európai igényeket is kielégítő városi villamosok.

    Az MTI kérdésére elmondták: az angolok kétmillió font készpénzt
adtak be, további tízmillióért pedig folyamatosan szállítanak
termelő berendezéseket. Az esetleges munkaerő-átszervezésekről
mindaddig nem kívánnak nyilatkozni, amíg az ott dolgozókkal
személyesen meg nem beszélik az ezzel kapcsolatos kérdéseket. A
vasúti járműgyár igazgatója nem volt hajlandó arra a kérdésre
válaszolni, hogy valójában mennyi veszteséget hagynak a
vegyesvállalatra, s azt sem mondta meg, hogy azt miként fizetik majd
vissza hitelezőiknek. Az egyik eddigi részvényes, a Budapest Bank
képviselője ehhez hozzáfűzte: a gyár már egy ideje gyakorlatilag
hitel nélkül termel, likviditási gondjukat megoldja az a MÁV
rendelés, amely négy motorvonat szállítására szól 400 millió forint
értékben, s amelyeket rövidesen át is adnak.

    Szó volt arról is, hogy a magyar-brit vállalkozás jelentős új
piacokra számít, máris 6 millió forintos üzletről tárgyalnak olyan
nagy teljesítményű és mindezideig csak a Ganzban gyártott mozdonyok
angliai szállításáról, amelyeket a tervezett La Manche csatorna
alagút útvonalán közlekedtetnének. Bejelentették, hogy a Ganz gyár
eddigi legnagyobb partnerei, a szovjet vasutak további igényeket
jeleztek motorvonatok, metrószerelvények közös előállítására. A
vegyesvállalat már szerződést is kötött a szovjet partnerrel fontos
alkatrészek exportjára, ezúttal rubelért, de a további üzleteket már
konvertibilis valutában számolják el. Egyébként arra számítanak,
hogy a MÁV is jelentős megrendelőjük lesz, információik szerint a
következő két évben legalább 28 motorvonatot kívánnak vásárolni.
(MTI)


1989. augusztus 21., hétfő 13:20


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"Öt órakor a Mustek utca előtt laza láncban felálltak a magyarok. Nem történt semmi, csak a rendőrök és a civil ruhás kopók rajzottak egyre idegesebben mindenfelé. A feszültség kezdett elviselhetetlenné válni. Odasodródtam Deutsch mellé: mi lesz már, mikor kezditek, elmúlt öt óra - nógattam. Félek, Zolikám, érted, félek - mondta. Értettem. Mi tagadás én is féltem."
D13 III/III as Komárom megyei jelentés, FKgP gyűlésről


SZER-hallgató telefonja:

"Pomogesné, Liszkai Klára vagyok, Győrből, a 15-789-es telefoinról. Kérdésem, illetve kérésem az lenne, amennyiben segítségemre tudnának lenni valamilyen fajta tevékenység folytatásában, kérném értesítésüket. Képesítésem építészmérnök, 40 éves vagyok, kisgyerekem 2 éves, most végeztem el egy felsőfokú kereskedelmi szakiskolát, egy vendéglátóipari szakiskolát. Német nyelvvizsgára készülök. Valami kétmillió forint rendelkezésemre áll, valami külkereskedelmi tevékenység vagy egyéb vállalkozásban partner lennék. Kérem értesítésüket. Viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD