Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 20.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Révfülöpi Nagyközségi Tanács intézkedési terve a térség vízellátásának javítására

"A nagyközségi közös tanács egyetért azzal, hogy Révfülöpön az Országos Tervhivatal üdülője melletti partmenti terültetén nyyersvíz kivételi mű, a 71-es úttól északra a kővágóörsi Béke Tsz szőlővel telepített területén pedig felszíni víztisztító mű épüljön."
BBC, Panoráma:

Új lengyel kormányfő

"Lech Walesa közel állt a síráshoz, míg mások nyíltan könnyeztek. Később a vöröstéglás templom előtt Mazowiecki többezer támogatója előtt kijelentette, hogy Lengyelországnak a demokrácia és a gazdasági felépülés útján kell járnia, először is azonban az országnak hinnie kell saját erejében, és neki, mint miniszterelnöknek szintén hinnie kell ebben."

Lesz magyar Suzuki? (1.rész)

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.

Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift
1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első
szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM
gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50
százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az
Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a
termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet.
A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3
milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház
vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel
egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a
világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság
fedezne.

    Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák
létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező
vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a
Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen
megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és
koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000
munkás dolgozik majd.

    Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb
japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán
alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a
vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban
lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a
Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)


1989. december 28., csütörtök 14:26


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"Az interjú inkább kötetlen beszélgetés volt, és számomra igen tanulságos. A Charta szóvívője akkor már hosszú évek óta éhbérért mint takarítónő tengette életét. A rezsím ugyanis a többi ellenállóval együtt foglalkoztatási tilalmi listára tette. Így váltak a cseh nép legjobbjaiból kazánfűtők, utcaseprők, mosogatók."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Nevezetes gyűlés volt ezen a napon Tatán. A Fidesz, a Független Kisgazdapárt és az SZDSZ szervezésében zajlott le a fórum, még pedig a helyi lengyel piacon. Én beszédemet azzal kezdtem, hogy tegyék fel a kezüket a besúgók. Volt nagy taps, de egyetlen besúgói kéz sem emelkedett a magasba. Ehelyett sokan azt kiabálták, pedig vannak ám itt sokan."
SZER-hallgató telefonja:

"Szeretnék felvilágosítást az egyik adásukról, ami úgy szólt, "A hallgatóé a szó". Ebben valamit megemlítettek, hogy korábbi nyugdíjakat Magyarország visszatérít, illetve meg fogja téríteni. Kérek szépen erről felvilágosítást. Nevem: Eiger Levente, Obergütschrain 6, 6003 Luzern, Svájc. Köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD