Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 30.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Erdélyi Szövetség felhívása

"Az Erdélyi Szövetség elnöksége felhívja a magyar társadalmat és a külföldi magyarságot arra, hogy tiltakozzék a román kormánynál, illetve a román külképviseleteknél a Cs. Gyimesi Évát, a kolozsvári egyetem magyar tanszékének tanárát sújtó üldözés és vallatás ellen."
SZER, Zene, szó:

Új Nemzedék

"Július 22-ikén tartotta alakuló gyűlését Gyurcsán Ferenc mozgalma, az Új Nemzedék. A rendezvényről az egyik résztvevővel beszélgetett telefonon Antal János. - Szegedi János az SZDSZ tagja, de részt vett az elmúlt hét végén Zsámbékon megrendezett találkozón, amelyen egy új mozgalom született Új Nemzedék néven. A mozgalmat egyébként Gyurcsán Ferenc, a Demisz lemondott alelnöke jegyzi. Hányan vettek részt az alapító találkozón. - Körülbelül 25-30 ember volt törzsgárda. - Meg lehetett-e állapítani, hogy kikből verbuválódott ez a 25-30 ember? - Főképp volt KISZ-tisztségivselőkből és a KISZ-hez, illetve jelenleg a Demiszhez közelálló emberekből, fiatalokból."

A Hungária Biztosító is részt vállal a balesetek megelőzésében

1989. július 31., hétfő - Külföldi példák alapján ezentúl Magyarországon is bekapcsolódik a biztosító a balesetek megelőzését szolgáló programokba. A közlekedési tárca gépjárműközlekedési főosztályának kezdeményezésére rövidesen együttműködési megállapodást köt a Hungária Biztosító és a Fővárosi Tanács közlekedési intézete. Ennek alapján a kéét szervezet közös erőfeszítéseket tesz majd a balesetek csökkentésére, a károk megelőzésére. A hosszabb távú együttműködés első lépéseként a Hungária Biztosító - a különböző balesetek elemzéseiből szerzett - tapasztalatainak felhasználásával új gépjárművezetői tananyagot készítenek, s a már gyakorló gépkocsivezetők továbbképzésének módszerét is közösen dolgozzák ki. A tapasztalatok azt mutatják: sok baleset azért következik be, mert a járművezetők nagy része nem képes a különleges helyzetekhez alkalmazkodni, elveszti uralmát a jármű felett. Az átalakuló képzésnek tehát az egyik sarkalatos pontja a vezetéstechnikai ismeretek gyarapítása lesz, valamint a normálistól eltérő körülmények közötti járművezetés gyakorlása.

A fővárosban a III. kerületi Bécsi úton, az autóközlekedési
oktatócentrumban már létezik egy csúszós pálya, amelyen gyakorolni
lehet a vezetést jeges úton. Ez a pálya része lesz az új oktatási
programnak; igyekeznek itt minél több gépjárművezetőt megtanítani a
veszélyes téli közlekedésre. A későbbiekben a Hungaroring mellett és
több más helyen is hasonló oktatópályákat alakítanak ki, ahol a
legkülönbözőbb szituációkban tanulhatnak vezetni a kezdő és a haladó
járművezetők.

    A Hungária Biztosító kármegelőzési keretéből anyagi
hozzájárulást ad a hatékony járművezető-képzés elméleti és
gyakorlati feltételeinek megteremtéséhez, s reklám- és
propagandaakciókkal igyekszik a biztonságos közlekedésre felhívni a
figyelmet. Annál is inkább érdeke ez a biztosítónak, mivel csak a
Hungária az elmúlt évben 5 milliárd forintot fizetett ki különböző
közlekedési károkra. Az utóbbi években egyébként rohamosan, évi 22
százalékkal növekedett a kárérték. Évente mintegy félmillió
közlekedési káreseményt jegyeznek fel, ezek fele a fővárosban
történik. A világon mind több országban kapcsolódnak be a biztosítók
a közlekedési károk megelőzésébe, elsősorban a képzés színvonalának
fejlesztésébe, ugyanis úgy vélik, s a tapasztalatok is azt
bizonyítják, hogy a jól képzett járművezetőkkel jóval kevesebb baj
történik az utakon. A befektetés tehát jócskán megtérül, mivel
csökken a balesetek száma, a károk értéke. (MTI)


1989. július 30., vasárnap 15:54


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Kérdésem a Hallgatók Fórumához. Most nem tudom,hogy Szekeres András vagy Kiss Tibor hírolvasóból lett Gönczöl András. Kérnék erről pontos választ, hogy mi az oka, hogy a bemondók sorra nevet változtatnak. Most mi a valós név? Apropó, a múltkor kérdeztem, hogy Lengyel Szaniszló is ezzel kapcsolatban válaszoljon, mivel most nemrég Magyarországon járt és mindig azt mondta, hogy fél a magyar hatóságtól, valódi kilétét felfedni. Azt hiszem most már itt az ideje, hogy felfedje valójában is, hogy ki ő? Mert Lengyel Szaniszló ez pontosan nem valódi név. Remélem nem térnek ki a válasz alól a Hallgatók Fórumán, mert ön az osztály vezetője Lengyel Szaniszló, ön a legilletékesebb, hogy erre a kérdésre válaszoljon, tehát hogy ki ön valójában? Mert ugy tudom a BBC-ben is más néven szerepelt.. Előre is köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD