Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 14.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

MDF Nyilatkozat a rendőrségről

"...január 22-én Tiszafüreden a kapitányságon agyba-főbe vertek két kiskorú fiút, április 5-én pedig egy budapesti rendőr-őrszobán gumibotoztak meg egy taxisofőrt. Mi történik itt? Hol vagyunk?"
BBC, Panoráma:

Határzár-leszerelés - aggályokkal

"A magyar hatóságok szerint körülbelül másfél évig fog tartani, amíg leszerelik az osztrák határ mentén elhelyezett riasztórendszer teljes egészét. Az elektronikus jelzőberendezéseket 1967-ben helyezték el magyarok és más kelet-európaiak Nyugatra menekülésének a megakadályozására."

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének nyílt levele a Minisztertanács elnökének (1. rész) (OS)

Budapest, 1989. április 14., péntek - A Magyar Közúti Fuvarozók
Egyesülete, mint az ország közúti, személy- és árufuvarozásában
döntő szerepet betöltő vállalatok szakmai, érdekvédelmi szervezete
alapvető feladatának tesz eleget, amikor a kormányzat figyelmét a
leghatározottabb módon felhívja az autópálya-használati díj
tervezett bevezetésének következményeire.

    Szükségesnek tartjuk annak megállapítását, hogy az országos
közúthálózat és autópályahálózat fejlesztésére elkülönített korábbi
bevételek nem a meghirdetett célokat szolgálták; a kormányzat most
tervezett intézkedése kényszerhelyzetben született, ez azonban csak
rövid távon jelenthet megoldást. Hosszú távon változatlanul nem
biztosított a közúthálózat és autópályahálózat fejlesztése.

    1. Mi, a közutakat hivatásszerűen használó vállalatok és egyéb
szervezetek képviselői szükségesnek tartjuk a költségvetéstől
független útfejlesztési alap létrehozását. Az útfejlesztési alapba
bevonható forrásokat 1989-re, illetve hosszabb távra külön kell
megállapítani. E források megteremtéséről az államnak kell
gondoskodnia. Felajánljuk szakmai ismereteinket az ezzel kapcsolatos
kormányintézkedések előkészítéséhez. Ezzel egyszersmind kérjük a
kormányt, hogy az intézkedések véglegesítését halassza el.

    2. Csak olyan rövid- és hosszú távú intézkedéseket támogatunk,
amelyek nem okozzák a magarorszgi közúti forgalom kialakult
szerkezetének erőszakos megváltoztatását. Elengedhetetlenül fontos
ugyanakkor, hogy a közutak fejlesztésére fordítható források
megteremtésénél a várható negatív hatásokat széles körűen vegyék
figyelembe. Egyebek között azt, hogy:

    - a közúti személy- és árufuvarozási piac versenyfeltételei
romlanak, az útadó áthárítása inflációs hatást vált ki,

    - a közúti fuvarozásban használt járműpark leromlott műszaki
állapota fokozott balesetveszélyt, környezetszennyeződést okoz,

    - az autópálya-használati díj bevezetésének visszahatásaként
várható intézkedés (autópálya-használati díj, fuvarozási
engedélykorlátozás, stb.) halmozott költségtöbbletet,
devizakiadásokat, korlátozásokat okoz a magyar fuvarozók részére
külföldön,

    - a közlekedési kormányzat deklarálta, hogy az ország
közlekedéspolitikáját összhangba hozza az Európai Gazdasági Közösség
liberalizációs lépéseivel, és hazánk európai tranzitszerepének
növelésére törekszik. A tervezett intézkedések ennek ellentmondanak.
(folyt.köv.)


1989. április 14., péntek 19:02


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok Urbán Béláné vagyok Budapestről 1061 Budapest Népköztársaság u. 3. II. 1. Semmilyen pártnak sohasem és ma sem vagyunk tagjai férjemmel. Tudjuk,hogy sokan fordulnak ilyen kéréssel Önökhöz, mi csak beállunk a sorba. Hazánk gazdasági helyzetét talán jobban ismerik mint mi, akik sajnos anyagilag sajnos az alacsonyabb réteghez tartozunk. Kórházi laborasszisztens vagyok , a férjem kőműves. Szeretnénk az Önök országában munkát vállalni, de szívesen vállalnánk a végleges letelepedést is. Ismerős, rokon nincs, ezért kérünk segítséget."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD